BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 22 november 2007

Kvällsshopping


Det är just vad jag skulle göra ikväll. Nu har man kommit upp i en ålder där man kanske inte riktigt bryr sig om man går ut osminkad till Konsumbutiken. Sagt och gjort, jag släpade mig dit förkyld som jag är, snorandes och klädd i min fulaste jacka, tovigt hår (vissa blir gråhåriga med tiden, andra krulliga), ingen behå (här släpper vi bollarna fria), urtvättade korta byxor som räckte knappt till vaderna och ett par tjocka yllestrumpor istoppade i ett par gamla stinkiga tygskor. Skitsnyggt. Redo för min kvällsshopping. Strunt samma, tänker jag. Vem kommer jag att träffa så här på kvällskvisten? Suck. Kommer dit, blir mottagen av fem poliser. De snyggaste jag någonsin sett! Naturligtvis! Vet ni varför? Jo, för jag heter Petra och det är sånt här som drabbar mig - konstant! Det hade blivit ett rån i vår lilla butik, jäkla idioter. Varför råna just "min" butik?? Låt mina små gulliga tanter vara ifred! Grr... Nåja, det var bara till att vända i dörren och styra kosan hem igen. Denna gång skickade jag iväg gubben min till en annan butik, vill inte orsaka trafikkaos med min uppsyn, haha...
Nästa gång kommer jag nog kolla en extra gång i spegeln innan jag sticker ut nosen utanför min trygga borg, eller vad tror ni?

4 kommentarer:

Nilla sa...

Hahahaha....

Men visst är det typiskt att man just de gångerna när man ser ut som "nåt katten släpat på i en veckas tid för att sedan ta hem" ska se några godingar eller nån kompis man inte gillade som tonåring och som ser superfräsch ut och man riktigt ser hur hon njuter av situationen... =D

Lär man sig nåt då? Kanske för en kort, kort tid, tills latheten tar över igen *fniss*

Ha en bra dag!

Kram Nilla

Min Lilla Vrå sa...

Kikar hit genom Lotta:-)
Men det var väl typiskt att stöta på en massa snygga poliser...
Ha det gott..
//Eva

Lotta sa...

Fniss..........jag ser det framför mig gumman! Se det positivt, du fick inte handlat en massa onödigt godis i alla fall. Även om jag vet att du behövde det just i kväll! ;-)

Massa kramar vännen!
Lotta

Nilla sa...

Skrattade gott åt din kommentar om stakar =D Förresten, din räknare har nog fått spunk! Den ändrar inte fast jag varit inne hur många gånger som helst, eller så vill den inte räkna trakasserande finskor *hahaha*

Ha en skön kväll!

Kram Nilla