BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 20 oktober 2009

En annorlunda vardag...

Var inne på Familjeliv för första gången på snart ett halvår. För er som inte vet har jag en pojke på sex år som lider av mitokondriell sjukdom. Jag vet, låter helknasig - va fasiken är det då?? Jo, han har fel på sina celler och måste således äta varannan timme för att undvika hjärn- och /eller muskelskador. Vi har en vardag som inte är riktigt lik medelsvenssons med andra ord. Fick förfrågan om att skriva om Alex lite då och då. Dels för att informera om sjukdomen och dels för att på så vis visa stöd till alla dem som precis fått eller väntar på en diagnos. Och visst, det ställer jag absolut upp på!

Alltså, numera blir bloggen vääldigt blandad - ömsom Alexblogg, säkert med både skratt och tårar och ömsom en inredningsblogg eller vad man nu ska kalla det. Ibland blir det mest bladder, hrm...

Försöker länka er hit och dit för att kunna ge er mer information, men inget funkar - tydligen inte min hjärna heller, det börjar bli för sent och jag har precis börjat en diet så något energiöverskott finns där inte heller! Vi tar det helt enkelt en annan dag...

Tills nästa gång, sköt om er!

2 kommentarer:

Sickan sa...

Kämpa på gumman, du vet att jag finns för dig och ska göra allt vad jag kan för att stötta dig om det behövs. Kram, Jessica

Smulan sa...

Hej! Såg att du skrivit i mitotråden på familjeliv. Så nu hittade jag din blogg.

Tänker följa den. Har skrivit i tråden och önskar få svar på lite frågor. Så har du tid och lust så =)

Kram