BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 4 mars 2009

Tack alla goa människor!

... för er omtanke efter mitt förra inlägg. Vet egentligen inte vad denna blogg ska innehålla. Blir väl mest struntprat, inredning,loppisar osv. Men, ibland vill jag ändå kunna kläcka ur mig sånt som bubblar inom en och det känns förbannat skönt efteråt!

Så, till ett lite lättare inlägg idag...
Detta hände när Nicklas, då 8 år gammal, precis börjat i en ny klass. Jag hade inte träffat fröken än, men hört mycket gott om henne. En varm sommardag skulle klassen på utflykt till Fredriksdal. De skulle få mat på plats och behövde endast ha med varsin ryggsäck med klädombyte. Sagt och gjort. Dagen kom, de hade superkul och väl hemma tömde jag hans ryggsäck under tiden han pladdrade på om allt som hänt.

Tiden gick... Ungefär en vecka senare hämtar jag Nicke vid skolan och han säger halvgråten i bilen:
"- Mamma,vi måste köpa en ny väska till mig".
Jag frågade honom om den gått isönder varpå han svarar:
"- Nää, men hamburgaren som blev över från utflykten låg kvar i väskan och allt har blivit till en enda sörja."
"- Vaa??" Blev min kommentar, helt förvånad. Hamburgare??

Jodå, de hade mycket riktigt fått varsin hamburgare på utflykten, han hade inte orkat äta mer än hälften och därför stoppat ner resterande i sin väska. Denna hade jag alltså inte känt när jag viftade runt efter hans kläder. Han hade dessutom hällt allt ut allt innehåll i klassrummet - mitt framför en fröken som jag aldrig träffat förut och visat henne förödelsen. Böcker och allt i en enda sörja.
Hm, tror ni jag hade lust att dra hem fröken för att visa; vi är INGA lortpellar och vi vet hur man städar!
Pinsamt? Jodå, lite grand...

Kram från en generad mamma

7 kommentarer:

Lotta sa...

Hmmmm vet oxå hur NI städar, hihi.
Kram Lotta

Sophia sa...

Men varför har du inte sagt att du har en blogg?? nu måste jag ju sitta här i timmar! :)

hoppas allt är bra! kram

Lavendel & Romantik sa...

Hejsan ha läst underlägget nedanför oxå....KRAM!!!!! Och du är säkert en lite lortjänta Mhooaaaaa Tillbaka till mitt vanliga jag Hej och Kram/Majsan
;-)

Anonym sa...

Tittar till dig lite denna Fredag.
Hopas att allt är okje.
Kram

Lena sa...

Ville bara skicka en styrkekram, vet alltför väl hur det är att ha ett mitokondriesjukt bara, tyvärr finns vår dotter inte med längre, jag bloggar också som ngn sorts terapi...inte vet jag....kram

Lena sa...

Hej tac för ditt fian inlägg i min blogg, jag hittade dig när jag var runt på familjeliv, träffade Max mamma på huddinge i somras (mini max)och känner precis som du att man gärna vill avskärma sig förstår allt, i dags läget känns det som jag aldrig mer vill höra ordet mitokondriell sjukdom,vi håller även på med en minnessida till vår ängel jozzan.com och du gör rätt ta en dag i taget alla med den här sjukdomen är så olika,josefine tillhörde den mest drabbade skaran frisk mentalt men många organ fel, hon var vårt allt..blev tydligen äldst i sverige med sin sjukdom.(med så mångaorganfel)...va rädda om er och tänk på att många som inte har så mkt problem kan leva ett normal långt liv.kram (josefine hade fel på komplex 4 och var rätt ensam om sin sjukdom med just alla organdefekter...)

Livet runt 35 sa...

Hej Petra!

Det var evigheter sedan jag var här och hälsade på. Måste säga att ditt förra inlägg påverkade mig djupt...och vilken fin dikt!

Kram Anna