BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 11 april 2008

Smultronställen

Visst är det härligt med små smultronställen? Vi har ett sådant här i Landskrona precis runt husknuten. Det heter "Allt i gläntan" och är supermysigt! Det är ett café, inredningsaffär och trädgårdshandel. Alla i familjen får med andra ord sitt lilla roliga - ja, utom gubben då som bara blir fattig, haha...

Så här ser det ut vid ingången, en söt skylt och fågelholk. Fiffig stol, eller hur?

Här kan man verkligen shoppa loss (obs! Detta är enbart ett axplock av deras sortiment...)

Slutligen kommer vi till deras mysiga café, lägg märke till deras tesortiment:

21 kommentarer:

Lotta sa...

Hej snäckan!
Jag bara måste ta mig dit någon dag! Gäller nog att ha stora plånboken då bara!

Ha en fortsatt härlig helg!
Kramisar
Lotta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs, o tack!!

sååå himla mysigt juuuuu!!!
Dit skulle jag ha velat åkt!!!

Ha en skön helg!!!!!
Kramizzz ♥ Millizzzzz

Gårdsromantik sa...

Vilket mysigt ställe - dit vill jag!
När barnen blir äldre skall jag tvinga med maken på alla fantastiska guldkorn i Sverige.

Kram Maud

IKT i min vardag sa...

Åhhh så mysigt det verkar där! Älskar stolen utanför...och theavdelningen :-) Där hade jag stannat länge, de hade nog fått köra ut mig när de stängde...;-)

Kram ♥

Anonym sa...

Hihi, ja jag kan inte annat än skratta själv:-) Ja, han har säkert roligt där uppe.. Jisses, vad många fina bilder du visar.. Man blir ju sjuk..
Nee, jag tycket inte det är så svårt att göra dessa örngott. Lite pilligt är det ju.. Men så himla roligt..
Kram

Lavendel & Romantik sa...

Hejsan!!!!!!!! Såg ju mysigt ut det där, skulle gärna både handla och fika.....Kram på dig ha en bra vecka /Majsan

Lotta sa...

Det var väl ett gäng glada killar som kom hem idag??

Lavendel & Romantik sa...

Ta hand om er Kram/Majsan

Nygammalt sa...

Vilket ställe! Där vill ju jag handla! =)

vet inte om jag skrev det till dig, men "min" butik ligger lååångt upp i landet, inte i Sthlm.

Kraaaam.

Ulrika sa...

ÅÅÅH så mysigt ställe, vilken mysig affär. hihihi Ja hihih asgarvar alla får kul utom mannen hihih han blir bara fattig ihihih men han får ju en glad fru hihihihih. Min man hatar när vi är i väg någonstans , vi har inge körkort och tur är väll det i hans ögon hihihi. Då hade vi farit hit och dit hihih Annars då allt bra?Jag ska ta en sväng i helgen till rusta och kolla in färg, vi ska på börja målningen i vardagsrummet. Som du säger mer pengar till annat ju. Passar på att önska dig och familjen en trevlig helg. Lär nog kika in till dig under helgen. Det är så roligt att läsa din blogg och du bjuder på så mycket fina bilder. Må så gott Kram Ulrika

Anonym sa...

Hello!
Bara jag som är inne och rumsterar lite:-)
Hoppas att allt är bra.
Kram

Ulrika sa...

Hejsan svejsan

Hoppas att allt är bra, här är det förkylt med mina två yngsta,annars så är allt bra. Jag målar och målar för fullt här hemma, snart så ser det ut som ett hem hihihi Må så gott

Hem och Lycka sa...

Ojoj, vad vackert! Ser riktigt inbjudande ut.. kram!

Stina sa...

Där skulle jag vilja gå och titta. Ser mysigt ut. Hoppas att det är bra med dig. Kram Stina:-)

Lavendel & Romantik sa...

Hej gumman dax att byta bilder dessa är jättefina MEN::: Kram ;-)
Majsan....

Nygammalt sa...

Du gör helt rätt i att njuta av det vackra vädret utomhus.

Dygnet borde ha fler timmar men känner man sig själv rätt så skulle man ju lyckas fylla dem rätt snabbt också ;)

Ha det så gott, vännen!
Kram.

Hem och Lycka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Ulrika sa...

Hallojsan
Sitter här med en svart kopp kaffe brukar vanligtvis ha mjölk i, men det ska tydligen va bra innan en motionsrunda hm, är hungrig som f_n hihih men jag ska försöka gå ner i vikt så det är bara bita i det sura äpplet hihiih. Det sägs ju vara mest effektivast att gå innan frukost. Känns som tortyr hihih.. Ja nu när det är fint väder så förstår jag att det blir mindre bloggande. Det är så härligt nu med värme och sol.Ser framemot att läsa mer sen i din blogg, ( jag kikar in emellan åt och kollar i fall du bloggat nått nytt) Önskar er en trevlig helg Må så gott i solen. Sköt om er

Anonym sa...

Kommer in och önskar dig en trevlig Pingst:-)
Jo, jag syr kuddfodral på beställning:-)
Så bara att hojta till om du vill ha.
Kram

Anonym sa...

God morgon.-)
Hoppas att allt är bra med dig.
Ha en trevlig Söndag.
Kram

Kärleksallen sa...

Hej!
Vilka inspirerande bilder!

Ha en trevlig helg!

Kram Johanna