BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 29 maj 2008

Glada vänner

Igår tog jag en paus från hushållet och stack iväg en stund på kvällen för liten träff. Paus och paus, innan jag stack iväg hann jag jobba, handla, tvätta, stryka två fulla ikeakassar med stryktvätt, ge barnen fika, laga till sonens mat som han skulle ha med sig idag till sin skolutflykt, laga middag och diska. Kände mig med andra ord vääldigt produktiv! Sedan satte jag mig i bilen, på med musik på högsta volym och satte målet mot ljuva Helsingborg och goda vänner! Ett gott skratt förlänger livet brukar man ju säga - kan inte göra annat än att hålla med! Jag njöt i fulla drag för detta var precis vad jag behövde just nu så tack tjejer för en härlig kväll!

Jag har ju pladdrat glatt om väggtext, tycker det är lite charmigt över det. Efter att ha sökt länge och väl efter något jag tyckte om gav jag upp. Så, jag letade upp ett recept på franska och skrev dit det på egen hand istället. Visst blev det vingligt här och där, men å andra sidan tycker jag inte att det gör så mycket. Fick dock pela bort ett ord som var för kort för att få en egen rad, veckans tävling kanske kan bli att lista ut ordet, haha... Grannpojken blev mäkta imponerad över att jag ritat på väggen. "Wow, får du göra det??" Mamman blev kanske inte lika impad och fick säkert ett smärre h-ete med att övertyga honom om att så får man tyvärr inte göra hemma hos dem, haha...

Klicka på bilden om ni vill se den i större format...

Önskar er alla läsare en trevlig helg, här i Skåne ska det minsann bli söderhavsvärme och det tackar vi ju inte nej till precis. Mig kan ni hitta på en badhandduk på stranden - här ska njutas!

11 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Vad kul att ni ska göra om i sovrummet!!! Sambon är överlycklig förstår jag!?*fniss*
Mina lerkrukor är gamla. Därför har dom så fin patina. Ett tips är att måla lerkrukor lite slarvigt med yougurt och låta dom stå skuggigt ett par veckor. Då bildas en mossliknande yta...
Vilket fin skrift du gjort på väggen. Bra att du gjorde en egen. Det är tusen gånger vackrare än en köpt...
kram Susanne

Lavendel & Romantik sa...

Skitsnyggt gummsan!!!Och du vad du lär barn mycke tok!!RITA PÅ VÄGGEN!!Tänk vad du kommer att få skit för det sen.....Fnissss Kram på dig och ha en underbar helg/Majsan

Stina sa...

Vad fint.:-)

Ja, det tar ju tid detta bloggande. Men ta hand om dig du vännen. Kramis Stina

Lotta sa...

Hmmm, snacka om att ta en paus i mellan, hihi.
Tack för din stöttning i allt, vad skulle jag gjort utan dig.
kramis

Annika sa...

Hej!! Vilken fin blogg jag ramlade in på här då!! Gillade stolen skarpt! Tack för tipset.. Ska nog bli nåt sånt tror ja, har "lite på lager". Mysig affär också. Ha det så gôtt i helgen.. Annika

Hem och Lycka sa...

Blev ju kanonfint! Blir ju mer personligt än att bara köpa en schablon tycker jag. kram!

Ulrika sa...

Jösses kvinna vad du är duktig, och påhittig. Vad fiffig du är. Jag funderar oxå på att göra egen skrift på väggen. Jag hitta en som skulle passa i min sons rum ( Min 14 åriga sons) men nu kom jag inte riktigt i håg den åter kommer med den.Jag säger som en annan talare här, bra att du gjorde en egen . Det är tusen gånger vackrare en köpt.. Jätte fin skrift. Åh vad jag blev sugen på pannkakor nu det är min favorit. Hoppas att allt är bra med er, här börjar vi bli klara, nu är det sån där tråkig städning kvar. I går började jag måla köket ( Igen) hihih från antikvit till vit blev igentligen ingen större skillnad bara när man ser färgerna tillsammans. Målade även om ekbordet . Min man fick en överaskning när han kom hem. Oj köksbordet har förvandlats till vitt hihihih Dekorerade lite garderobsknoppar igår till pojkarnas rum finns i bloggen om du vill kika,. Önskar dig och din familj en trevlig helg Må så got Kram

Gårdsromantik sa...

Men så vackert du skriver - fixar jag aldrig.

Kul med grannsonens reaktion!!

Klart su hade gjort dig förtjänt av en så kul paus.

Kram Maud

A home far away sa...

Väggord är så fint, jag vill så gärna ha ett själv men har inte kommit igång med det, vet ej om alla grejer finns här i Singapore heller, lat kallas det också:-)
Hoppas verkligen att du ligger o lapar sol på stranden det skulle jag göra:-)

Kram från Singapore

Nygammalt sa...

He he, snyyyyggt! Inte alltid rätt att skilja på rätt och fel, i detta fall ang. att skriva på väggen ;)

Måste säga att du är väldigt produktiv, blev nästan matt av allt det där *fniss*

Eftesom jag är uppe med tuppen (var ute igår eller natt eller vad man ska kalla det) så passar jag på att blogga och tvätta lite innan det blir utedags.

Kraaaaam på dig och med önskan om en superskön dag! =)

Anonym sa...

Vilken fin skrift på väggen:-)
Kul att göra en egen..
Oj, oj, vilken värme vi har..
Ha det så gott.
Kram