BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 9 juni 2008

Avkoppling

Visst är det hääärligt att sommaren äntligen är här?? Jag har lapat sol på stranden i två dagar nu, idag fick jag dock hålla mig därifrån, suck. Jepp, har bränt mig. Ganska rejält på ryggen, grannen (som även hon bränt sig) pelade in en kylklabb i baddräkten igår, ack så skönt! Satt ändå inlindad och insmord igår på stranden för att skydda mig, men det gick inte idag ändå. Behå kan man ju glömma, så här slänger vi dem vilt omkring, haha! All denna vila gav mig minsann energi idag och målarburken och pensel åkte fram i ett nafs! Ni ska få se när det torkat, "den som väntar på nåt gott" - jodå, jag vet, man får alltid vänta för länge!

Men för att ni inte ska bli otåliga får ni ett litet smakprov på tidigare projekt i min trädgård; skåpet är loppisfynd, sågades ut och hönsnät sattes in. Krukan skrev jag "fleur" på och min gamla ängel fick pryda brevid. Fågelbadet är från Netto, såg att de hade det till salu igen för er som blev förtjusta i det, billigt var det också!


Glöm inte att klicka på bilderna om ni vill se dem större...

Sköt om er!

7 kommentarer:

me and alice sa...

Hej Petra!
Här är en nattuggla till!!!*fniss*
Kul att någon är vaken! Vad fint skåpet blev. Så snyggt!
Visst är det härligt nu när man kan lapa sol... Synd att du brände dig! Det är inte kul! Men det lägger sig ganska snabbt. Ja, vi skulle behöva lite regn här. Otäckt med bränder... Det bästa vore om det regnade på nätterna och solen sken på dagarna...
Ha det så gott!!!
Godnattkramar/ Susanne

Lavendel & Romantik sa...

Snyggt gumman..När kommer du så jag kan köpa mat och gott vin ;-)
Skånejäntan min...Kramiz/Majsan

Gårdsromantik sa...

Ja här duggar det mest hela tiden - så det gror så det knakar i rabatterna.
Förstår att det vore skönt med lite regn när du brännt dig så - men man vill ju ta till vara alla solstrålar.

Så fint skåp - vi hade Netto i grannstan Piteå men jag tror inte det finns kvar.

Kram Maud

Livet runt 35 sa...

Hej!

Skåpet blev ju hur fint som helst:-)!

Har du testat aloe vera mor solbrännan förresten?

Och dill som prydnadsgräs? Det var det roligaste jag hört på länge:-D!

Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Ajaj, inte kul att bränna sig inte. Jag har av olika anledningar hållit mig borta från solen så jag är rätt blek tyvärr.

Vackert skåp, passar finfint där ju! Och fint fågelbad dessutom. Här var det 26 bränder i Göteborg igår, inte klokt! Maken fick syn på en ny brand i lördags och fick larmat brandkåren, riktigt otäckt nu när det är så torrt. kram!

Lotta sa...

God kväll min kära vän!
MYSIGT!!!!!!!!!

Ses i morrn!

Kramisar

Anonym sa...

Usch, inget vidare att bränna sig.. Vilket fint skåp du visar.. Fågelbadet är ju ljuvligt:-)
Ja, här har det varit så stressigt det sista.. Men det blir väl snart lugnare.
Kram kram