BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 14 juni 2008

Blues

Idag är det ordentlig blues - med råge. Sonen missade sin skolavslutning, är sjuk i halsfluss. Igår åkte bästa väninnan som man babblar sisådär tusen gånger om dagen med och jag fick min diagnos hos reumatologen igår också. Psoriasisartrit med inflamation i slemsäck i rumpan (!). Jodå, skratta ni, men den där jäkla slemsäcken inte bara låter äcklig - den gör oooont! Det bästa av allt (optimisten i mig) är kanske att man inte kan göra så mycket i hemmet, gubben springer omkring som en yr höna och fixar och donar, hehe... Sprutan som farbror doktor erbjöd mig tackade jag genast nej till, den tar jag om det blir värre. Hatar cortisonsprutor! Mitt i alltihop fyller man år imorgon och blir därmed ett år äldre, suck.
Usch, stackars er - läsa sånt här gnäll... Nää, nu får det vara nog!
Kommer ni ihåg min pianopall som jag hittade på loppis? Nu har den äntligen fått nytt tyg, jag har målat om skrivbordet under trappan och fixat till lite. Synd att man bor i hyres, annars hade trappan också fått sig en upplyftning!



Om alla är ok imorgon ska jag försöka få ut familjen till Österlen och njuuta av dagen, för det kunde ju faktiskt vara värre, eller hur?
Kram på er!

Ps. Lyckades rädda en bukett pioner från stormen igår, visst är de underbara??

7 kommentarer:

Lotta sa...

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Petras födelsedag, HURRA, HURRA, HURRA!!!!

Massor av födelsedagskramar från mig till dig!

Imorgon får du en kram live!

Ha en underbar födelsedag, hoppas du fått med dig familjen ut på en tur!

Kram
Lotta

Hem och Lycka sa...

Nämen, fyller du år! Stort grattis! Hoppas du haft/får en härlig dag, kram! Vackra pioner förresten..

Ulrika sa...

Hejsan

Jätte grattis på födelsedagen, hoppas att allt är bra. Eller bättre kanske jag ska säga. Stackare lät inge kul det du skrev om. Du får ta det lugnt, stackare. Vilka fiina saker du visar , jätte fint . Kanon fint alltihopp. När du gjorde väggorden var det mycket svårt? Funderar på en text i köket men vet inte vad jag ska skriva, vi är en familj med humor så en text som Ät och skit så länge hänglsarna håller skulle ju passa oss HAHAHAHA men NÄE det är nog ingen fin inredningsdetalj hihih funderar på nåt som Home is where the heart is, men jag vet inte riktigt. Näe nu ska jag äta lite chips det gick inge vidare med min bantning här hemma hihih Må så gott Jag har föresten lagt in bild på lite av mitt slit nu har jag kunnat börja ställa ordning saker och min lilla skrutt blev så glad när han fick sova i sin nya säng. Må så gott

Anonym sa...

Men har jag helt missat att du har fyllt år.
GRATTIS!!! i efterskott:-)
Hoppas att du har haft en fin midsommar.
Mmm, pioner är ju så vackra.
Ha, det gott.
Kram

Lavendel & Romantik sa...

SKITSTÖVEL!!!!Du kunde ju hjälpa mig istället för att flabba!!!!GRATTIS föresten läste det nu,Lotta har ju skrivit det..Och vadå blek enannan är ju mer lila än vit...Van att jobba ute, nu är jag inne hela tiden....Semester va fan e det....Corticonsprutor gör skitont det brukar jag få i häner och fötter men det går ju över efter en stund..bara så du vet och då känns det bättre ...Urk vad jag låter..Du ha det så bra på din dag KRAM/Majsan pöss

Livet runt 35 sa...

Hej Gumman!

Tråkigt att höra om din slemsäck! Fast det finns ingen annan som skulle berätta om den så att man garvar en stund;-). Pianopallen blev döfin!

Förresten har du ngt att hämta hos mig;-)!

Kram Anna

Nilla sa...

Men stackars dig vännen! Hur mår du nu?

Ser att du fyllt år också för rätt så länge sedan... *skäms* Stort grattis i EFTERSKOTT!!!!

Hoppas ni har det bra och mår mycket bättre nu!

Jag har precis haft min enormt långa semester i år, en hel vecka *wow* Och gissa vad jag gjorde då? Jo, var inne på sjukhuset med Ida, hon fick feber samtidigt som min semester började. När hon fjärde dagen vaknade med 39.1 så åkte vi till hälsovårdscentralen varifrån vi blev skickade till barnavdelningen, UVI som högst troligen hade gått upp i njurarna.

Men efter ett dygn med antibiotika i dropp fick vi åka hem och bara komma och ge antibiotika i kanylen 3 ggr om dagen, nu får hon som tur är ta medicinen oralt istället, men så roligt kan man också ha det =D Huvudsaken hon nu mår bra iaf.

Sköt om dig!

Bamsekram Nilla