BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 29 juni 2008

Tack!

Stort tack för era gratulationer till min ålderdom, fniss... Och, att ni fortfarande hänger på trots att jag är såå dålig på att skriva inlägg nuförtiden. Kan ju inte skylla på det fina vädret precis. Solen ska dock komma till på onsdag, det har vädergubbarna lovat. Väninnan kommer hem från Spanien på fredag - säkert brun som en pepparkaka. Hon "kan inte ligga på stranden längre då sanden är för varm för mina fötter, så nu ligger jag under palmerna vid poolen med lite läskande istället". Har ni hört på maken?? Jäkla typ! Haha, näädå, jag unnar henne och lilltösen det, deras vardag är inget att leka med, MEN - med andra ord har jag två ynka dagar på mig att få upp solbrännan! För visst har vi också haft det soligt och fint?? Kommer garanterat att möta henne röd som en tomat, fniss...

Idag har det varit en mycket bra dag. Skönt efter alla sjukdagar vi haft här, både halsflussar och influensor. Jäklar va bacillerna haft kul här! Jag har äntligen haft mitt kalas - även om det inte är så viktigt längre som vuxen. Men, det är kul att träffas - dagarna går ju så fort förbi och det där "tittar in någon dag för en fika" blir liksom aldrig av? Jag bjöd på smarrig kycklingsallad á la Annika (vanlig kycklingsallad men som min goa grannfrun brukar vara vänlig och bjuda på) och en smarrig tårta á la Lotta, min kära vän/kollega från "min trygga vrå" (jordgubbstårta med både vanlig tårtbotten och maräng, mmmm)! Den fick högsta betyg av både gäster och grannar som tittade in senare på kvällen. Vi satt och mös med både cigg i näven och iskall cider! Ska man synda så får man väl ta och göra det rejält?? Inget dåligt samvete här inte, *bort med dig jäkla lymmel på min axel*!

Nu när jag haft såå mycket tid hemma *host, host* (ursäkta, fick en groda i halsen - speciellt med inte en utan TVÅ sjuka pojkar) så har jag haft ett projekt på gång som nu äntligen är klart. Gubben min tyckte inte alls det va nödvändigt då hans inställningen är att ingen ser vårt sovrum då det ligger på ovanvåningen och det är ett rum man bara sover i... Suck, romantik - finns den någonstans?? Så, jag bet ihop, tog målarpenseln i högsta hugg och gav honom jobbet med slipningen - behöver jag skriva sovrum á la shabby? ÄNTLIGEN! Nu måste jag bara köpa nya lampor, vågar knappt skriva det - mina vänner flippar snart ut, jag har nämligen en stooor förkärlek till lampor och fotoramar, haha... Fick tag på en superbra färg förresten, Landoras som både täcker väldigt bra och är dessutom snabbtorkande.

Före (går tyvärr inte att klicka på förebilderna):


Efter:

Ett sött örngott fyndat på loppis för en billig peng



Sköt om er!

12 kommentarer:

me and alice sa...

Tjenixen nattugglan!!
Kul att det är fler som är vakna så här dags. Jag bara måste sitta den här tiden annars finns inte tid just nu för bloggen. Vad fint sovrummet blev. Mannen måste väl ha blivit nöjd! Säker på att romantiken flödar nu!!*fniss*
Hoppas du mår bättre nu från din slemsäcks åkomma. Lät inte roligt...Stackare!
Godnatt och sov så gott!
kramis Susanne

Hjortgården sa...

Men så fin! Verkligen schabbigt!
Maken kan ju inte undgå att märka den stora förbättringen.

Kram Maud

Lavendel & Romantik sa...

Gudars vad du är knäpp...Ite vad det nu var....Det kan du vara själv......Jag sätter iallafall in nytt oftare än du så det så gammkärring :) Kram/Majsan

Stina sa...

Verkligen fint. Du kan du gumman.:-)
Kramis

Nygammalt sa...

Hallå Petra!
Grattis i efterskott och jag får pasa på och säga grattis till det fina romantiska sovrummet. Ursnyggt!! =) Och jag är helt övertygad om att mannen din tycker det också även om han inte vill visa det *fniss*. Deras åsikt "allt är helt och bra och funkar" brukar kunna ändra sig när de väl ser resultaten...det tar bara lite längre tid för dem...ha ha.

Kram!

(och visst kan du börja skylla på det fina vädret igen, åtminstonde här är det strålande sol. Akta nosen!)

Hem och Lycka sa...

Sött örngott och en underbar stol! kram!

Stina sa...

Du är snäll du vännen.:-) Kram Stina

Beas sa...

Tack för supergo kommentar. Kikar tillbaka till dig och möts av underbara sovrumsbilder. Vårt sovrum är verkligen skamfläck som vi ska ta itu med efter köket och sedan efter fuktskadat badrum...och...och... :-)

Och jo-o...jag syr vimplar för beställning. Idag har jag haft lyxen att vara ute hos svärmor med barnen och sytt ikapp några vimplar. Idag blev det några rosa och några blå. Det är härligt att sitta och klippa vimplar i solskenet...då kände jag mig riktigt lycklig där en stund, särskilt när barnen satt bredvid mig också och klippte i några spillbitar.

Dags att gå och sussa!

Ha en underbar torsdag!

Kram Bea

Beas sa...

Tack för supergo kommentar. Kikar tillbaka till dig och möts av underbara sovrumsbilder. Vårt sovrum är verkligen skamfläck som vi ska ta itu med efter köket och sedan efter fuktskadat badrum...och...och... :-)

Och jo-o...jag syr vimplar för beställning. Idag har jag haft lyxen att vara ute hos svärmor med barnen och sytt ikapp några vimplar. Idag blev det några rosa och några blå. Det är härligt att sitta och klippa vimplar i solskenet...då kände jag mig riktigt lycklig där en stund, särskilt när barnen satt bredvid mig också och klippte i några spillbitar.

Dags att gå och sussa!

Ha en underbar torsdag!

Kram Bea

Nygammalt sa...

Ja ut med bacillerna!
Måste kolla upp Ellos även fast man egentligen har köpstopp... ;)

Trevlig helg!

Kram.

Sanna sa...

Du har då legat i och varit flitig trots sjukdomar. Vad duktig du är!

Sovrummet blev jättefint, jag vill också ha ett så där fint sovrum. Vårt är en inredningsmässig katastrof!

Hoppas att du och din rumpa kryar på er snart.

*KRAM*

jennie.nik sa...

Gillar din stil!
Undrar var du fått tag på sängborden?
Går de köpa någonstans eller är det loppisfynd?

Tack för en inspirerande blogg!