BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 27 juli 2008

Härliga tider

Nu är det äntligen semester! Vi har börjat den med att njuta några dagar i Berlin, staden som har allt - och lite till! Vi bodde perfekt, alldeles vid tevetornet som för övrigt är 368 meter högt. Min höjdrädsla fick ge vika för detta torn, även om jag höll på att dö på vägen upp, haha... Restaurangen i "kulan" snurrar, det var en upplevelse vill jag lova. Så, är ni osäkra någongång på vad ni ska hitta på och inte gillar solsemestrar (vilket min familj avskyr, suck) så är Berlin ett perfekt alternativ! Och, alla ni som undrar hur fasiken man kan åka till en storstad mitt i högsäsong eller vad som finns att se i Berlin kan jag garantera att det både går alldeles utmärkt och att Berlin har såå mycket att se, vi hann inte allt på dessa dagar. Finns de som säger att de varit där många gånger och ändå inte sett allt, jag förstår dem. Man hittade nya gator, torg och områden hela tiden, caféer så långt ögat kunde se där man kunde släcka sin törst och titta på eldslukare mm. Kadewe var också en upplevelse, shoppingvaruhus på flera våningar med Prada, Gucci mm, femte våningen bestod bara av leksaker - gissa om Alex blev lycklig! Kan tillägga att min rädsla över att bli av med barnen försvann snabbt och ersattes med maken, två gånger tappade vi bort honom - nästa resa sätter vi hundkoppel på karlen!

Sista biten av Berlinmuren:


Gränsgången mellan öst/väst:


Tevetornet, ajaj va högt!


Ny vecka stundar och nya äventyr väntar. Vi ska bl a få gäster på onsdag som vi inte träffat på länge så det ska bli kul! Sola och slappa på stranden, en sväng inom Köpenhamn är också inplanerad och såklart, mina älskade loppisar - inte att förglömma!

Sköt om er!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hello!
Så roligt att höra av dig. Härligt du betättar om eran resa. Hihi, sätt du koppel på gubben:-) Ja, jag hade säkert dött direkt så högt upp..
Du, fick du mitt namn på FL av Lotta?
Eller jag kanske har gett det till dig? Vi fick åka hem lite tidigare än planerat tyvärr..
Kram

Stina sa...

Härlig resa. Hoppas att den här veckan också blir trevlig. Kramis

Gårdsromantik sa...

Det lät som en spännande resa. Jag är också lite höjdrädd. Tveksamt om jag tagit mig upp i ett högt torn som dessutom snurrar!:-o
Hihi!

Ja tänk att man måste ha koppel på karlarna.

Jag har mailat Camilla om hon skickar och vad frakten går på.

Kram Maud

Lotta sa...

Hej min ljuva duva!
Härligt att höra att ni hade en underbar semester! Själv håller jag på att krevera i värmen. Härdsmälta i skallen!!!! :-D

Själv har jag minsann börjat blogga igen! Det du!!!!

Ha det gott, så hörs vi snart igen!

Kramis
Lotta

Hem och Lycka sa...

Skoj att resa iväg lite grann! kram!

Lotta sa...

Hej på dig min vän!Jaså, det var Lotta som kom och handlade mina shabby saker? Jag tyckte att jag kände igen henne, men var inte säker.Håller du på att smälta bort i hettan?  Här är det skugga som gäller, och ingenting får man gjort. Men vad då......man har ju semester, så man får lov att lata sig!Ha en underbar het dag!KramisarLotta

Lavendel & Romantik sa...

Hej på dig knäppfia....Alla män är nog lika tror jag min, slarvar jag bort hela tiden...Klart man kan resa i storstaden...Ni får säkert skitkul i Köpenhavn,och med besök.Ha det gött skrotfia...Kram/Majsan

Anonym sa...

Hello!
Hoppas att allt är bra i värmen.
Här har man då varit på auktion och shoppat loss.
Hmm, nu är snart semestern slut här.
Kram

Sanna sa...

Härlig semester ni haft! Hoppas att slemsäcken piggnat till och att ni blivit av med alla baskelusker.

Här regnar det idag och det är sååå skönt!

*kram*