BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 9 februari 2009

Måndag - igen

Såja, nu var helgen förbi - den försvann som en måsaskit i dimman som min vältalige sambo brukar säga. Idag är jag supertrött också. Å andra sidan när är man någonsin pigg nuförtiden?? Ska bli skönt med våren, här i Skåne har det redan blivit ljusare om morgonen.
Idag har jag upptäckt att vissa saker ska man helt enkelt låta bli att göra när man är så här trött:

Dammsuga. Helt plötsligt lever maskinen ett eget liv och har väl aldrig fungerat så bra som idag. Den höll t om på att svälja mina VITA hallgardiner. Välte ner hälften av inredningen på köpet, grr...

Laga mat. Köttet tuggsegt, potatisen överkokt och såsen rann över på hela spisen. Barnen satt med klistrat leende och Alex lösa tand fladdrade i vinden varje gång han försökte tugga denna underbara måltid. De visste att klagomuren var stängd för idag.

Nu håller jag på att tvätta, håll tummarna att det kommer att fungera bra i alla fall. En gång skulle jag använda ett sorts fläckborttagningsmedel och trött som jag var öste jag på kanske liite för mycket... Slutade med att hela badrummet var översvämmat och fullt med bubblor!

Ikväll ska jag se över det papper chefen gett oss inför medarbetarsamtalet jag ska ha med henne imorgon. Hon undrar bl a vilket läge man önskar på jobb (arbetsuppgifter, ansvar etc). Tror ni hon blir glad om jag klottrar dit "sängläge"??

Sov gott alla!

9 kommentarer:

Sickan sa...

Sängläge...inte helt fel. Vi har ju en "hästens" på jobb, den måste vi väl få använda...hehe...

Stina sa...

Du har verkligen haft fullt upp idag du gumman. Hoppas att du får sova gott. Kramis

Storarvid sa...

Hej o tack för kommentar på min blogg.
Veckodagarna har en tendes att inte förefalla lika långa. MÅÅÅÅNdagen ÄÄÄR lång, fredag, Lördag och söndag däremot... Swich var tog DET vägen då?
Det är fint i Skåne, min mamma är från Osby. Har även ne hel del kompisar i Helsingborg. Själv är jag dock Linköpingsbo.
Joo, det där med att göra saker när man är trött bruka ibland ta en ände med förskräckelse även när det gäller mig, vissa dagar borde jag inte ens gått upp.
HA DET BRA

Lavendel & Romantik sa...

Vad du håller på,gå en husmors kurs vetja ;-) Knäppfia......Hoppas att resten av veckan går bra finns färdiga köttbullar och makaroner!!!! Kram/Majsan

Anonym sa...

Hihi, ja sängläge låter inte dumt. Vad tyckte chefen om det?
Oj, vad du har haft fullt upp. Låter så härlig med den lösa tanden som fladdrar:-)
Hoppas att det lugnar ner sig för dig.
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Önskar dig en fin alla hjärtans dag, vännen.
kram Lallis

Lotta sa...

Hej vännen!
Hörde av C att du är sjuk din stackare, och du som skulle vara ledig och njuta av sportlovet idag!!!

Hoppas du kryar på dig snabbt gumman!

Puss och kram
Lotta

Nygammalt sa...

Hej tröttis! Jag blir genast medlem i din klubb...och tänk ytterligare en vecka har gått. En vecka närmre våren =)

Hoppas att du har haft en bra helg!
Kram!

Anonym sa...

Hello tjejen!
Hoppas att du är frisk och kry nu..
Härligt att våren närmar sig med stormsteg.
Igår såg jag snödropparna för första gången i år i trädgården.
Ha, en bra helg.
Kram