BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 11 februari 2008

Rymlingarna


I helgen rymde jag och väninnan hemifrån och gick på loppistur och en snabbvisit inom Ikea, behöver jag säga att vi njööt i stora drag? Vi hade tydligen turdag dessutom båda två, vi kunde shoppa hur mycket som helst! Till slut fick vi ge upp, vi insåg att våra familjer inte skulle uppskatta soppa till middag varje dag resten av månaden, hrm...Hon hittade bl a en stor kockumsgryta för ynkliga 40 kronor, finns väl ändå inget godare än mat som blivit tillagad i en "redig" kockumsgryta! Hittade själv bl a en bunke tavlor och lite "lullull" förstås!

En gammal tavla från Fridhems folkhögsskola då det tydligen var en pojkskola. Kul att namnen på varje elev/personal står skrivet under varje bild...



Bakom mina loppisljusstakar ser ni en glimt av en blomspruta som är inköpt hos Nublu.se, hon har en massa fina saker!
En jättefin vinkaraff som hamnade i teverummet och ett hjärta till gästtoaletten.

















6 kommentarer:

Lavendel & Romantik sa...

Vilka fynd du gjort..Blomsprutan har vi oxå haft....Visst går väl livet ut på att hinna njuta lite med....eller hur ;-) Många kramar till dig / Majsan

Anonym sa...

Hej gumman!
Vad mycket fint lullull du hittat!
Men allra bäst är ju att ni hade en sån bra och kul dag!
Skönt att ni har lite sol, det gör så mycket.
Snön lyser verkligen upp men vi har solsken nästan varje dag här och det gör jättemycket.
Ha en fin dag!
Kram Bodil.

Anonym sa...

Vilken härlig dag ni har haft. Hihi, bra att rymma lite ibland. Så fina fynd du har köpt:-)
Kram

me and alice sa...

Hej!
Tack för din fina kommentar på min blogg!
Vad mycket fint du hittat. Bara älskar att gå på loppis....
Du undrade om mina urnor. Dom är nyköpta på olika ställen för många år sen. De stora köpte jag på en lagerförsäljning i frihamnen i Stockholm. Jag har målat allihop själv. Senapsburkarna har jag liksom du hittat på loppis. En här o där under några år...
Nu ska jag fortsätta titta lite mer på din fina blogg.
Självklart får du länka...
kram Susanne

Nygammalt sa...

Oj så mycket fint du visar. Kul!

Hur går det med väggorden då? Man ska aldrig underskatta en kvinnas list ;)

Kram.

Lotta sa...

Hej min snäcka!
Hoppas ni har det bra därhemma och att det inte har blivit värre! Tänker på dig, och sänder massa positiv energi!!!!!

Vad fina saker du hittat, nu måste jag ju snart få komma hem och kolla på allt live!

Massa kramar
Lotta