BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 16 februari 2008

Shoppingtur

Idag har det varit kallt. Riktigt kallt. Satt ute och fikade med mina kära grannfruar och höll på att frysa ihjäl. Tårna skallrade ljudligt i skorna och efter en stund kunde jag svära på att jag hörde häcken på mig också - ändå har jag ett skyddande lager späck!
Så, för att värma min frusna kropp stuvade jag in mig i bilen och stack till en loppis. Kom för första gången på mycket lääänge ut därifrån tomhänt! Körde vidare till en närliggande blomsteraffär som förutom blommor säljer de mest ljuvligaste inredningsprylar! Ögonen gick som pingpong-bollar. Till slut lyckades jag ändå sålla ut och köpte mig, förutom två nya blommor till köksfönstret, en blomsterampel som naturligtvis ska målas shabby och två söta små flaskor som jag satte ståltråd på.














Önskar er en trevlig lördagskväll!

17 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, vad fint du har handlat:-)
Blomampeln vaf ju bara för ljuvlig:-)
Usch, har ni också haft det så kallt idag.
Kram

Lotta sa...

Hej vännen!
Härliga fynd! Förstår verkligen att du behövde fara iväg och handla istället för att frysa! :-D

Vi ses i morgon hoppas jag, saknat dig vännen!

Kramis

Lotta

Anonym sa...

Hej Petra!

Så fina saker du införskaffat.
Jag ska köpa den filmen och sätta hundarna i hårdträning och till sommaren blir det hårdträning för att lära katten att öppna dörren ut så att de kan släppa ut sig själva......det blir nog hård träning eller får jag skicka dem till bootcamp!!!
Ha en skön onsdag!
Kram Bodil♥

Hem och Lycka sa...

Härliga fynd! Hoppas du är uppvärmd nu ;-) kram!

Nygammalt sa...

Åh vilka tjusiga grejer du hittade!
Hur står det till idag då, håller du på att blåsa bort?
Kram!

Anonym sa...

Kikar in en sväng och snurrar runt lite.
Hoppas att du får en fin dag.
Kram

me and alice sa...

Hej!
Blomampeln är riktigt läcker!
Känner igen mig i din beskrivning att ögonen går som ping pong bollar och skannar av allting...*fniss*
kram Susanne

Smått och gott hos Lina sa...

Hej! Tack så mycket för den snälla kommentaren i min blogg :-) Brödboxen köpte jag från Nublu, men hon har den inte kvar i sortimentet. Om hon inte kan ta in den. Men den finns också på http://www.anskuskammare.se/?artnr=0037

Så fina saker du har shoppat! :-)
Ha det bra!
Kram Lina

Anonym sa...

Hej Petra!

Vi är dunderförkylda här nu och Matilda trillade av soffan när jag vänder ryggen till idag. Så det var många tårar och snor som kom ut på en gång. Stackars tösabiten. Jag får kanske skaffa hjälm för igår trillade hon och slog huvudet i soffbordet.
Några tips?!
Visst hade jag sytt till dig om vi bott närmare, that's what friens are for!!!
Hur mår ni nu då?
Jag önskar er en riktigt trevlig helg!
Kram Bodil ♥

Sanna sa...

Trevlig helg och hoppas att ni har det lite varmare idag. :-)

Här regnar det så sitta ute och fika är inte att tänka på!

*kram*

Ulrika sa...

Hejsan

Jag var in här och skulle skriva i går men det blev nåt knas med vår data, men nu testar jag igen. Vilka härliga fynd du gjort. Hoppas att ni mår bra. Här är vår lilla 2 åring sjuk resten av vårt huligan gäng hihh är friska.Vad roligt och härligt du beskriver hur man är inne i en loppis butik, hihi känner igen det där med att ögonen går som pingpong bollar hihihi. Jag kommer precis från en loppis runda nu, mannen min bara skakar på huvudet vad har du nu köpt. Än en gång super fina saker du fyndat. Må så gott kram Ulrika

Anonym sa...

Åhh, vilken härlig dag vi har haft idag. Gubben och jag har promenerat i en timma:-)
Hoppas att ni har haft en lika härlig dag.
Kram

Anonym sa...

Hoppas verkligen att ni slipper åka in denna gången.. Denna vinter går nog till historien här iaf. Vet inte hur många gånger vi har varit sjuka.
Mmm, ska hojta till när vi ska ut igen.. Just nu har jag kedjat gubben vid spisen.. Snällt av mig:-)
Krya på tankar till sjuklingarna..
Kram

Stina sa...

Vad fint du skaffat dig.

Jag vill ha vår nu.:-) Kramis gummeligumman.:-D

Maria sa...

Det är aldrig för kallt för att fynda!!!

Anonym sa...

Hej vännen!
vad jobbigt att ni inte hinner bli friska förrän det slår till igen.
Vi börjar bli bättre nu. Peppar. peppar.....
Du är så välkommen hit och gunga med mig på gungan. Så kanske vi får oväntat besök.....
Kram Bodil

Ulrika sa...

Hallåjsan

Hehehe ett fett lån och dra i väg låter ju som en super duper idee ihihih. Ja det är så jobbigt med alla dessa sjukdommar. Särskilt om man har fler barn så går ju förkylningarna runt när den ena blir frisk så blir den andra sjuk.Längtar till vår och sommaren. Då barnen håller sig mer friskare. JAg är rätt ny i blogg världen, det här med att få in hur många besökare man har på sin sida. Jag är inte så data kunnig hihi, hur gjorde du? Och hur lägger man in favoriter på sin sida? Nästa löning så blir det en digitalkamera, jag vill ju kunna fota mina fynd. hihih Just nu så håller jag på med att göra egna påskägg av glasburkar, "tacossåsburkarna" Med flörkulor + ögon och filt tyg så blir det ett kanin huvud och tassar på burken hihih ska fylla den sen med chokladpengar. Ska se om sonen min kan fota och lägga in en bild på den. Har ni många loppisar där ni bor?Må så gott