BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 14 september 2008

Drömtolkning...

Hade en knepig dröm inatt. Alex skulle ta en massa prover på sjukhus, vi hamnade istället på ett dagis på sjukhuset där det vimlade av barn och sjuksköterskor. Mitt i allt lek och bus kommer jag på att han måste ju äta och skulle gjort det för en timme sedan. Panik! Under tiden jag far omkring som en yr höna kommer jag på nästa sak. Nicke fyller år idag. Har fullständigt glömt bort hans födelsedag. Snabbt kolla i plånboken - puh! Där ligger en skrynklig femhundralapp, i med den i ett kuvert. Grattis på födelsedagen...
Vaknar kallsvettig. Jaa, hur tyder man denna dröm? Ganska självklar va? Liite stressad i livet, haha... Kanske mer än vad jag själv tror i vaket tillstånd, hrm... Ni som känner mig VET att jag ALLTID skyller på väderförändringar eller hormonell förändring i kroppen. Vädret har ju varit superfint både igår och idag så denna gång måste det ju vara något hormonellt, haha...
Så, min stackars familj fick minsann därför piskan på ryggen idag och hjälpa till lite mer här hemma. Nicke gjorde läxa utan någon sur min eller gnäll, gubben for upp från sofflocket där han låg och halvsov. Här blev skinande rent igen, ibland är det minsann inte så dumt med dessa hormonella veckor, fniss...

För övrigt har helgen gått i bilars tecken. Bilutställning i lördags där det även fanns liten loppis. Och, där det finns loppis finns Petra! Kom hem med en glasflaska för en guldpeng. Alex köpte sig en söt liten folkabuss, hittade till och med en likadan "in real life" som han genast ville ta kort på. Väl hemma blev Nicke sugen på att fixa till vår scirocco som vi har stående i ett garage. Det får väl bli höstens stora projekt, fader och son tillsammans - kan bli riktigt kul för båda!




Sköt om er!

7 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ja glasflaskan var säkert enklare att frakta hem än soffan.

Bara du inte drömmer mardrömmar om den inatt.

Ja dessa karlar och deras åkdon.

Kolla in mitt nästa inlägg på tisdag då jäklar blir det blänkande lack.

Kram Maud

Lotta sa...

God morgon min sköna höna!

Jaså, det blev loppis för din del! Du lyckas snoka upp loppisar överallt du. :-D

Själv har jag hållit på med badrummet hela helgen, fy så trött jag är, och huvudvärken har ju inte blivit mindre om man säger så. I alla fall så är jag hemma och vabbar idag, Cajsa har feber, snuva och otäck hosta. Ska ta och krypa ner till henne i soffan och se på tecknat tror jag!

Stora kramen!

Lotta

Lavendel & Romantik sa...

Klart att du skyller ifrån dig kunde just tro det.Hormonella störningar hrmpf.....Du kan du vilken tur att det fanns loppis där oxå Kram på dig tokfia/Majsan

Sanna sa...

Haha, jag har sett bilder från era spökfester så jag tror inte att jag ska konsultera dig. Vill inte ha en skock vettskrämda sjuåringar här! ;-) Det räcker nog gott åt dem med läskiga kakor, sätta svansen på monstret och en monstepinãta (ja, jag har kalashybris!). :D

Stressa lugnt och grattis till loppisfyndet!

*kram*

Lotta sa...

Hostar och harklar mig, samtidigt skrattar jag* Stressad???? NÄÄÄÄÄ

Stina sa...

Kram till dig goa gumman. Vad fint du gjort utanför huset.
Kramis

Anonym sa...

Ja, dessa drömmar på gott och ont.
Så du fick hittat dig en loppis att fynda lite.
Kan inte låta bli att skratta här:-)
Hormonella störningar.
Du är allt rolig.
Kram