BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 2 september 2008

Mitt andra jag

Tänk, ni vet det där ljuvliga överkastet som jag hittade i Ellos höstkatalog? Det kom i min brevlåda för någon dag sedan! Jag vet inte hur, måste ju vara mitt andra jag som tänkte på mig?? Patriks lillebror hade alltid en perfekt förklaring när det hände något som han inte ville erkänna att han gjort - som t ex när det där speciella födelsedagskortet som spelade en liten trudelutt hamnade hemma hos honom fast mamma sagt att han inte fick köpa det eller att mackan blev slängd på teven bara för att Tintin-programmet redan tog slut. Jo, det var nämligen inte han som gjorde det utan handen. Den där handen gjorde många saker när Fredrik var liten, en annan episod var när katten råkade komma i vägen för handen, rätt som det var hade han millimeterlånga morrhår på ena sidan nyllet- handen hade hittat en sax. Jaa, den där handen hade sitt egna lilla liv, ett andra jag kan man kanske säga.
Nöjd är jag i alla fall med den där personen, mitt andra jag, hon har ju god smak - så vem klagar?? Kanske maken i så fall... Som tur är har han börjat jobba natt denna vecka så han är så trött nu att han inte riktigt ser alla nya inredningsprylar som börjar dyka upp lite här och där, puh!

Mina skridskor fick plats i sovrummet

Ett gammalt nattlinne - med spets förstås!


Psst, ni glömmer väl inte utlottningen som går ut nu den 5:e?
Sköt om er!

11 kommentarer:

Stina sa...

Dimp ner du bara...då tar jag din säng du!

Det där överkastet har jag i stugan nu. Fint, som bara den.
Vad ljust och härligt det ser ut i sovrummet. Du är duktig du.
Pluttan!;-)
Kramis

me and alice sa...

Tjingeling Petra!!
Hi,hi har inte slutat blogga om kvällarna. Har bara haft så enormt mycket med olika jobb... Det lugnar nog ner sig snart!
Underbart ljust o vackert sovrum ni har. Tjusiga griller där på hyllan också!
Det är en fördel om man köper nya textilier. Karlar märker sällan när sånt är nytt...*fniss*
Ha det gott!
Kramis o godnatt! (sitter här o gäspar redan)
/Susanne

Beas sa...

Det ser jättevackert ut.

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej vad kul att du skrev en kommentar. Jorå jag bor mycket riktigt i Kolmården! (fast jag är hitflyttad förstås...är uppväxt i vår underbara huvudstad;) Såg att du bor i Skåne du. Det blev en av mina absoluta favoriter förra året då vi fördrev vår semester där. Bodde nere vid Sandskogen i en liten stuga men reste Skåne runt och upptäckte en del sevärdheter. Både jag och maken konstaterade att vi gärna kommer tillbaka:)

Vad mysigt det ser ut i ert sovrum:)

Kram Annica

Lotta sa...

Har alltid undrat om det ändå inte finns två av dig, hihi.

Hem och Lycka sa...

Vilket fint sovrum! Och överkastet var ju kanon, bra köp! kram

Sanna sa...

Du kan inte hasa dig hit och hjälpa mitt sovrum på traven lite? Börjar bli kris, ska ha födelsedagskalajs om typ 3 veckor och då får det gärna vara färdigt! :o

*kramar terrorist-Hjalle*

Lotta sa...

Din lilla fuling! Du är en buse du vännen! Men jag håller med dig, den där andra Hjalle har väldigt bra smak!!!

Du, kan du inte låta den där andra Hjalle ta över dina krämpor, så kan du komma till jobb och underhålla mig! :-) Saknar dig ju!

Kramisar
Lotta

Nygammalt sa...

Ååååh så fint ni har det i sovrummet! Ser så himla harmoniskt ut. Din man har inte märkt något för han har hamnat i den sköna dvalan som man kan göra om man har det bra runt omkring sig ;) *fniss*

Må så gott!
Kram!

Nygammalt sa...

Och just det...nej jag har inte spelat på lotto, är rädd att min tur slutar där :) *hi hi*

Anonym sa...

Åhh, vad fint du har i sovrummet.
Ditt ny överkast är så bedårande.
Duktigt du är på att fixa och dona gumman.
Spännande att se vem som vinner:-)
Kram kram