BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 15 september 2008

Pinsamt...

Ni som läst min blogg vet vid det här laget att jag ofta råkar ut för saker och ting. Ja, eller... råkar ut och råkar ut. Jag är kanske vid närmare eftertanke liite vimsig själv. Japp, där fick ni höra det - och inga grisar ramlade ner från himlen denna gång heller!
Jo, igår kväll stack jag till vår närbutik Konsum. Stod i mina egna tankar vid frysdiskarna och letade efter middagar i vanlig ordning. Känner plötsligt att mina trosor inte sitter där de ska sitta, så... Petra drar upp jackan där bak, grääver upp trosan så den sitter på plats, detta tar ju sin lilla tid - och har naturligtvis inte en tanke på att jag har inte bara en utan en massa åskådare... Sådärja, nu har man gjort det igen! Nåja, kul att man kan roa någon, hrm... Någon pipinett madam kan man väl inte kalla sig i den situationen, eller hur?

Dagen har varit bra i övrigt, man lär sig snabbt att uppskatta de dagar som är någorlunda smärtfria när man har värk. På fredag blir det farbror doktor - kan tänka mig att han kommer att jaga mig med sin spruta. En gång fick jag en annan farbror doktor som dessutom var ornitolog (fågelskådare). Han hade fått tips om någon konstig fågelart och kört fram och tillbaka från Lund till Öland på en dag. Väl framme visade sig tipset innehålla en vanlig gråsparv - stackare... En härlig typ också, hans glasögon var från tidigt sjuttiotal och täckte halva ansiktet. Oron över att han skulle sticka fel var som bortblåst - ingen risk att man missar där inte!

Nä, mina vänner - nu ska jag fixa till resten av morgondagens middag. Ni ser nämligen en helt ny Petra framför er. En som planerar sin vardag! Jodå, helt ok om ni kör vadslagning hur länge detta ska hålla. Får man själv vara med? *redan trött på det efter en hel dag*


Sköt om er!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, pinsamt värre:-) Fast lite får man bjuda på eller hur..
Blää, för sprutor..
Grattis till vinsten inne hos mig.
Kram

Sanna sa...

Hmmm, jag slår vad om att du härdar ut med ditt planerande till i eftermiddag. ;)

Måste säga att du är en verkligt generös natur som inte bara bjussar dina medmänniskor på Konsum på ett förstulet fniss utan även oss bloggare. :D

*kram*

Lotta sa...

En som är med i dom pinsamma situationerna IRL suckar tungt och tänker.....denna gången va jag inte med, HAHAHA

kram snuttis

Hem och Lycka sa...

Haha, vad rolig du är, ;-) kram!

Lotta sa...

Hej hjärtat!
Ja, vad ska jag säga, förutom att jag inte är förvånad. Du är underbar vännen!

Jaså, du har börjat planera din dag!!!!

Hoppas vi ses i morgon, får se hur jag mår. Nu i eftermiddag flög det riktigt på mig något som känns som flunsan. Jag har feber, ont i kroppen, ont i huvudet, snorig. Men positiv som jag är hoppas jag att ett under sker under natten!! Cajsa ska till skolan i morgon, och jag vill ju till jobb!!!!

Kramisar!

Lotta

Gårdsromantik sa...

Så kan det gå...är lite otänkt själv ibland ... men det har jag förträngt.

Härligt med planer.

Kram Maud

Lotta sa...

God kväll!
Det är inte din hjärna som spelar dig ett spratt, jag har ändrat bakgrundsfärg. :-)

Trist att höra att Nicke är sjuk! Själv mår jag pest och pina!! :-( Jag kände i morse att jag inte orkade ringa till jobb och prata med någon, därav mitt lååånga inlägg på telefonsvararen. Och så kände jag att jag inte ville få dåligt samvete, vilket man ju alltid får när man måste vara hemma. Men så kasst som jag mår just nu har jag inte mått på länge. Det måste vara influensa. Har ont i hela kroppen, har feber, nyser och snorar om vartannat. Detta är pisstråkigt!

Hoppas fortfarande på ett mirakel och att jag är fullt frisk när jag vaknar, vilket ju inte är troligt!

Puss och kram på dig!
Lotta

Stina sa...

Haha...synd att jag inte var där. Då hade jag gått fram och frågat om du behövde hjälp med att hålla upp jackan.:-D Puss

Lotta sa...

vilken bra idé att jag inte har tänkt på det innan, om vi sen lägger ihop din kalufs och Patriks så kan vi shoppa loss ordentligt.

Nilla sa...

Oooops, aningen skrynklig vid det här laget minsann :D

Knäppgök! Fast du? Jag lovar dig att du förgyllde nåns vardag *hahaha* Åtminstone min :D

Vill också vara med och slå vad! Väntas nu, när skrev du inlägget? Hmm.. har du orkat tills nu har du varit extremt duktig! Jag gissar på att igår kväll fick du nog!?

Har precis kommit hem från jobb, snark! Men här var det minsann varmt och skönt, mannen och Ida har eldat för fullt och haft picnic framför brasan... Dammsugaren hittade de dock inte *fniss*

Ha en bra dag vännen!

Kram!

Nygammalt sa...

Ha ha Petra, du är bara för skön du! =)

Planering...ja jag har som nästan börjat med det också. Dock har jag ju planerat att jag ska ta tag i planeringen bättre men jäklar vad svårt det är ;)

Ha en skön helg vännen!
Kram!