BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 12 november 2008

Hej alla godingar!

Åh, nu har det nog varit min längsta paus någonsin? Mycket har hänt. Jag har varit helt klubbad av värk om kvällarna. Min Sarkoidos med knölros blir allt värre och jag håller på att öka upp min medicin. Nicke har opererat bort sina halsmandlar och vi har varit på årlig kontroll med Alex på Östra sjukhuset i Göteborg. Vi njuter av vardagen som ni märker, hrm...

Resan till Göteborg blev ju en historia i sig. Vi kom upp ur sängen i tid, men på något vis tickade klockan fortare än vad vi hann med. Jag hoppade in i duschen (nåja, hoppa och hoppa), på med vattnet så varmt som möjligt och tvålade in både knopp och kropp. Då slutar vattnet rinna. Jag hör det, men får inget på mig. Va i helskotta?? Då ser jag att slangen hoppat av! Trycker in den, den hoppar ur. Jag skriker både det ena svarta ordet efter det andra och det slutar med att jag står framlutandes och håller in slangen med vänsterhand och duschar av mig med högerhand. Mycket osmidigt, men ren blev jag till slut. Ögonen som vid det här laget fått mer än en daglig dos av tvål in i hornhinnan var rödsprängda och svullna hela dagen, suck.
När vi lämnat Skåne och närmar oss Varberg vilket var vårt nästa närmaste resemål förutom duschen då, öppnar sig himlen och det kommer ett skyfall. Såklart, varför inte? Barnen hade blivit lovade en tur inom Varbergs fästning och ett löfte är ju ett löfte. Stabbebor som vi är hade vi helt glömt kvar regnkläderna som så vackert låg kvar i hallgarderoben. Sedan kan jag tillägga att Varbergs fästning är just vad det heter - en fästning. Jag förbannade personen som kommit på denna byggnad för hur jäkla lätt var det att stapla sig uppför brant kullerstensbacke klädd i tjock ullkappa och klackstövlar??
Resten av resan gick bra. Jobbigt för Alex på sjukhuset eftersom de hade planerat lite ologiskt denna gång. Ögonundersökning med droppar i ögonen så man ser suddigt är kanske inte det bästa för ett barn med balanssvårigheter och som ska på sjukgymnastiksövningar efteråt.
Vår nye neurolog var dock helt underbar! Äntligen en läkare som inte bara tog upp sjukdomen i sig utan vad den för med sig, planering inför framtiden, vad vi har för uppbackning och stöd etc. Kändes som en enorm lättnad! Jag tackade honom av hela mitt hjärta med att blöda ner hans stol med babyblå klädsel i läkarrummet. Jodå, ni läste rätt. Ni förstår, min kropp var schysst nog att ge mig mensen innan vi stack hemifrån och jag läckte som ett såll trots diverse attaraljer instoppade både här och där. Det enda som saknades var en hushållsrulle som jag faktiskt på allvar funderade på att fästa mellan bena!
Pinsamt? Jodå, en aning. Det värsta är att jag måste dit nästa år igen...

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

VAD mycket ni har haft sista tiden, gumman!
Förstår om krafterna sviktar.
Men du är ju liksom lika go ändå.
Och har humor och själdistans och bara ..underbar:)
Det sista du berättade . Ditt lilla "minne" som du lämnade på stolen. Det är ju sådant som är lite kul efter ett tag. Bara för att det är så pinsamt. Men just då var det nog inte det , gissar jag. *ler-fnissar*
KRAAAM!!

Lotta sa...

*Asgarv*
Kan inte hjälpa det vännen! Är det någon som råkar ut för pinsamheter är det ju du!!!!!

Ses i morgon!

Puss och kram
Lotta

Hem och Lycka sa...

Stackare, vad mycket det varit.. kram

Nilla sa...

*ASGARV* Förlåt gumman men HUR är det möjligt att allt händer dig? Du påminner mig om hon Lotta i böckerna man läste som barn, henne hände det också en massa åt :D

Försöker uppbåda lite empati men det är svårt när jag knappt ser vad jag skriver, tårarna sprutar! Men du? NU kan det ju inte bli värre nästa gång ni ska dit!?!? *hahahaha*

Många tröstande kramar får du! Hoppas jag inte blöter ner dig helt och hållet för såhär har jag inte skrattat på länge *fniss*

OBS! Med blöter ner menar jag tårarna, än har jag inte kissat ner mig *blink*

Puss och kram!