BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 15 november 2008

Money, money, money...

Häromdagen kom Nickes kompis och berättade att hans pappa vunnit x-antal miljoner på travet. Jag fick genast något drömmande i blicken. Tänk va! Kunna shoppa som en galning varje dag! Undrar om man någonsin tröttnat på det eller om det är en klyscha man intalar sig själv för att inte deppa ihop över sin egna skrala plånbok?

Idag har vi provat sängar á la lyx på Jysk. Jag vet, lyxsängar och Jysk kanske inte klickar så värst - men, hissängar för mig är i alla fall lyx, känt märke eller ej. Vi låg där ett bra tag ända tills personalen tröttnade och på ett fint sätt frågade om vi behövde någon hjälp - för att sedan vänta på att vi skulle lyfta oss upp ur dessa ljuvliga sängar, typiskt.
Granntösen Cajsa låg i en, Alex babblandes i en annan och jag i den tredje. Cajsas mamma Lotta var så vänlig så och provade knapparna åt mig - mest för att se om sängen gick att fälla i hop helt, hrmf... Jag fick mig dagens motion åtminstonde, situps utan att behöva lyfta så mycket av egen kraft - inte så dumt. Jag har nu äntligen hittat min egna träningsform. Om den hjälper så mycket vete katten, men den är jäkligt behaglig!

Ha en trevlig lördag!

11 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Trav sa du..hm..
Nä; jag kan NADA om hästar.
*s*
Men vad kul att vinna så mycket!
Och klart man fantiserar om vad man skulle kunnas vinna då.
När jag gick i mellanstadiet skulle vi skriva om vad vi skulle göra med en miiljon kronor. Jag skulle köpa cyklar till alla i klassen och cykla till Grönland.
Tänk vad man kan ända på sina prioriteringar..
Ja. När man sedan inser att det fasen är allt annat än lätt att just CYKLA dit, så måste man ju. Men ändå;)
Kramis

Stina sa...

Haha...Ja, men du vet ju ...att Jysk finns på flera stäälen i landet, så det är ju bara att fara omkring lite.:-) Kram

Gårdsromantik sa...

Haha!

Det var något nytt med sängmotion ... ger nog inte så hög förbränning.

Kram Maud

Lotta sa...

Hoppas du inte har träningvärk idag, hihi.

Hem och Lycka sa...

Å jösses vad härligt med en massa pengar.. Det är ju drömmen man har..

Härligt med ny säng! kram

Nygammalt sa...

En sån stor vinst skulle vara riktigt nice. Mest för att jag skiulle vilja skaffa mig ett hus, förverkliga lite drömmar och resa....ååååhhh...farligt med drömma ;)

Kram.

Lotta sa...

Du har hittat en träningsform som jag också skulle kunna tänka mig! Ska vi köpa varsin och sätta igång och träna? :-D

Ses om en stund på jobb!

Kram
Lotta

Lavendel & Romantik sa...

Gudars vad knäpp du är hade jag sköt knapparna så hade du fått vad du tålt ska du veta....Knäppis man ska inte ligga och dra sig i jysksängar bara prova lite förstår du!!!! Du får försöka behärska dig ibland Skånejänta...Kramiz/Majsan

Nilla sa...

Att vinna en massa en massa pengar hade inte alls varit fel! Men det förutsätter väl att man borde lotta eller spela nåt då eller??? :D

Såna sit-ups hade jag med kunnat göra många av, hör av dig om de fungerar i såna fall så börjar jag åka hem till mamma varje dag och trycka på knapparna på deras säng ;) :)

Pysslar faktiskt inte så mycket, bara nu och då, drömmer mer om allt möjligt än förverkligar *fniss*

Snön är nu slask! Vått, halt och allmänt jäkligt, surt sa räven..

Ha det bra och ta ingen stress!

Puss och kram!

Lallis - liv och leverne sa...

Jupps serrö, Lallis VEt vad filmen heter på engelska:)
Den heter Nights in Rodanthe:)
Kram goa du.

Anonym sa...

Kul att vinna en massa pengar.
Hihi, tränar du i Jysks sängar:-)
Kram kram