BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 29 november 2008

Smelly, smelly cat....

Kommer ni ihåg Phoebe´s ljuva sånger? Hon från tv-serien "Vänner". En liten yrpanna klinkandes på en gitarr? Jag känner att jag är liite lik henne - fast kanske inte så ren som henne alltid och istället för gitarren har jag antingen en diskborste eller en stekpanna...
Ja, min blogg har i alla fall en en röd tråd och den kallas för renhet. Varför? Jo, det ska jag tala om! Min dusch spökar. Jepp, ni läste rätt. Duschslangen som för övrigt inte har något fel på sig enligt min gubbe ploppar av varje gång jag ska in i duschen. Det slutar med att jag efter typ 10:e gången svär de fulaste orden jag kan komma på (vilket börjar märkas på min minste, suck) och skolduscharna där man sprang in och ut är en överdrift i mitt fall! Idag kommer jag halvtvålad med bubblande hår ner till Vellingeblomman där jag och min familj ska spendera vår lördag. Tur att man har självlockar - det kanske inte syns så farligt. Mina röda ögon efter all tvål (får ju bocka mig ner varje gång den ploppar ur och sätta in den igen och då rinner shampo/duschtvål in i ögonen) matchar ju allt julrött, haha...
Nog om min tvätt, jag tror nog ni har fått bilden klar för er, hrm... I eftermiddag ska jag försöka blogga lite om julpyntet jag satt upp här hemma, t ex om min hemmagjorda krans som slutade som ett ovalt O istället, suck. Nåja, mer om detta senare.
Ha det gott!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Yes, har fått din tvätt klar för mig:-) Önskar dig en trevlig första advent.
En trött kram..