BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 30 november 2008

Julefrid och allt det dära...

Hmm, ni kanske hör på min ton att julstämman inte riktigt infunnit sig än? Jag går fortfarande och väntar på den. Inte ens besöket på Vellingeblomman gjorde någon större nytta, hur mysigt där än var. För när jag kom hem därifrån hade min fina vita amaryllis jag köpt gått isönder där den låg i bakluckan och julstjärnan i papp som var såå fin visade sig vara ljuslila inuti. Grr...
Alex ögon tindrar och han längtar varje dag efter tomten! Hans tomte som för övrigt har tappat sin ena hand, är numera en förklädd Luke Skywalker från Starwars eftersom han i filmen blev av med den av någon mysko anledning. Och, under skägget finns där någonstans en haka - tror vi i alla fall.
Så här fint har jag pyntat i köket, ni ser en liten del av det hela. Jodå, hela huset är pyntat (hrm, nästan) så jag är något stolt faktiskt!

Imorgon börjar vår bostadsrenovering här i kvarteret. De ska sätta upp byggnadsställningar runt huset imorgon och börja rota i våra takrännor och pannor. Blir säkert jättebra. Känner jag mig själv kommer jag absolut ha glömt detta till i morgon bitti och möter väl en stackars arbetare halvnaken och yrvaken. Stackare, kommer bli en syn han aldrig glömmer - hoppas han har livförsäkring....

Mina urnor har blivit pyntade med både spets och prismor...

Ett gammalt silverfat fick lite mossbollar och mandelformar. Ljustakarna i bakgrunden fick lite pynt de också med både papper med gammal text och snören...

Till och med tallrikshyllan fick lite julpynt, hjärtan som Lotta från "min trygga vrå" har sytt och lite annat smått o gott...
Sköt om er!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hallå där min vän!

Vad fint du gjort! Du är ju lika jultokig som jag, fast du vet inte om det riktigt bara!!! Fnissssss

Usch och fy vad synd det är om mig idag. Har huvudvärk, ont i käkarna, ont i ögonen. Får nysattacker flera gånger i timmen och känner mig väldans mosig i hela huvet, ja hela kroppen faktiskt när jag tänker efter. Jag vet, jag är som en man när det kommer till sjukdomar!!!!!

Nä, nu ska jag krypa ner i soffan igen och glo på någon såpa!

Stora bamsekramen kommer här!

Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

Gott nytt ÅR, gumman.
Kram Lallis