BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

måndag 5 januari 2009

God fortsättning på er!

Jaa, det var ju ett tag sedan man "bloggade". Kul att se att vissa fortfarande hänger på trots att inläggen lyst med sin frånvaro. Har inte haft någon lust alls, känt mig stressad bara jag såg datorn. Värken har dessutom gjort sig extremt påmind före jul...
Så, dessa lediga dagar har jag slappat till max och har väl mest sett ut som en fågelholk mellan varven på sofflocket!
Vi har gjort våra småtuflykter och tagit en dag i sänder. Träffat vänner, ätit gott ute på restaurang vilket inte sker varje dag, åkt pulka i Vallåsen (en skidanläggning inte långt härifrån) osv... Så himla vacker syn med all snö som ligger som kristaller på träd och buskar!
Har dessutom städat bort julen och går nu och planerar vår köksrenovering. Blir ju kanske mer av en budgetrenovering med tanke på att vi har hyresradhus, men liite extra tänkte jag ändå slänga till med - fast Patrik vet inte om det än!

Avslutar inlägget med en liten berättelse om Alex som slog sig häromdagen och grät förtvivlat. Jag tröstade honom och sade samtidigt att det går över när du gifter dig - kanske med favoritflickan Hanna från dagis?
"Mm, svarar Alex med tårarna rullandes ner från sin kind. Han lugnar sig så småningom, tittar ut genom fönstret en stund och kommer plötsligt på att det faktiskt fortfarande gör ont.
Då börjar han storgråta igen och utbrister
"- Jag vill gifta mig med Hanna nuuuu!!!!"


Sköt om er!

6 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Men gumman; du behöver inte be om ursäkt heller!
Jag finns ju här och glömmer inte bort dig h eller. Och känn dig inte tvungen att ens kommentera om du besöker mig. Gör som du själv känner och vad som känns bra, hjärtat.
Varm kram!
/Lallis

Gårdsromantik sa...

Men stackarn - skall han gå och ha ont så länge!

Här har vi myst en massa också - så skönt att ladda inför en ny arbetstermin.

Kram Maud

Stina sa...

Det är bra med lite paus. Annars blir det för mycket här...säger hon som håller låda jämt.;-)

Men jag vet inte hur länge till jag ska blogga. En liten bit kanske.

Tänk att han vill gifta sig nuuuu.Såklart!:-)
Kramis

Anonym sa...

Ibland behöver man ju ta en liten paus. Jobbigt att känna sig stressad av datorn.
Men lille stackare då som ville gifta sig nuuu!
De är allt för härliga dessa goa barn.
Ta, det nu lugnt och vila dig massor.
Kram kram

Lotta sa...

Hej gullevännen min!

Jaså, du har också varit inom i Tyringe! Ja, vi kan inte hålla oss därifrån. Fast jag hittade inget kul, blev bara lite konserver, godis, sprayfärg m m.

Skönt att höra att du vilat dig. Det har jag med gjort, i stora lass. Så nu är vi redo för att sätta tänderna i jobbet igen, eller!!!!!!

Skämt åsido så ser jag fram emot att börja jobba igen, och komma in i de vanliga rutinerna igen. Kan bli lite tröttsamt när hela familjen är ledig samtidigt och går och skrotar här hemma. (Du vet att jag älskar min familj, men ibland vill jag bara vara hemma helt själv :-) )

Vi ses i morgon!

Varma kramar!

Lotta

Litenjag sa...

Vilken fin blogg du har! Det kan vara skönt att pausa ibland. Kram