BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 14 januari 2009

Tjat och åter tjat...

Så, nu var man inne i "trallet" igen. Ja, trall och trall. Lät ju roligare än vad det är! Jag menar förstås skola, läxor och - tjat. Ibland har man lust att spela in ett band som kör på egen drift - så kan man själv ta in på ett hotell och mysa på deras spa och plaska i en härlig pool! Måste vara alla mammors stora dröm. Eller, standard; vinna en miljon. Läste häromveckan en artikel i tidningen om vad som hänt några lyckliga vinnare. Hur såg deras vardag ut idag? En av dem vann en miljon på Jeopardy (?), men fick ut typ halva efter skatt. Hans vinst räknades som arbetsrelaterat, han svarade ju på frågor. Där kan man ju tala om livets ironi, eller hur? Nåja, han blev nog lycklig ändå. Själv behöver jag ingen miljonvinst idag för att vara glad. Jag har nämligen fått nya fönster i huset! Alla i området uppskattar dock inte dessa nya fönster i sina hus lika mycket som jag. Fönsterkillen berättade nämligen om en gubbe som bor mittemot busshållsplatsen. Denna gubbe grymtade och blängde surt på arbetarna dagen efter insättningen. De frågade honom om han inte var glad för sina nya fönster, varpå han svarade:
"- Äsch, rena möget (skit för er som inte pratar skånska). Man hör ju inte längre när bussen kommer så nu vet jag ju inte vem som går av och på bussen!"

Sköt om er!

7 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

haha och dessutom skrev vi nästan på samma minut också;)
Ha en fin kväll, vännen.
KRAM Lallis

me and alice sa...

Ha, ha... Jaa en del är inte nöjda någongång!
Vad härligt med nya fönster! Jag älskar visserligen våra gamla, men det är nedrans mycket jobb med dom jämt!!!
Visst skulle man vilja komma iväg och bli lite bortskämd och slippa vara den där gnatiga morsan som man lovade sig själv att man aaldrig skulle bli när man var yngre... *fniss*
Ha det gott!
Kram från en tjatmamma till en annan!
/susanne

Gårdsromantik sa...

Ja dessa gubbar!

Det där med färdiginspelat lät ju inte så dumt...man kaanske kan börja sälja sånt...;-)

Kram Maud

Lotta sa...

Surgubbar finns det gott om! Men jag förstår att du är överlycklig över era fönster!

Ses om några timmar på jobb min vän!
Bamsekram

Lotta

Ps och du behöver ingen som piffar hos dig, det gör du så himla bra själv!!!

Stina sa...

Haha...

Ja, inte är det någon idé att vinna pengar, när de ändå ska ha allt.
Man får äta snö-;-) Kram

Hem och Lycka sa...

Men oj vad surt att halva vinsten försvinner! Usch!

Lyxigt med nya fönster! Jag väntar på att maken ska tvätta våra, får bli en vårtvätt snart ;-) Jag anlitar nämligen honom till det :-D

Vad gulligt av dig att hålla ögonen öppna för skolplansch!

kram

Nygammalt sa...

Hi hi, ja det är inte lätt att hålla koll ;)

Färidginspelat band låter inte dumt, ska dock inte använda mitt på ett barn...hmm.

Kram på dig.