BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 22 januari 2009

Trist väder

Idag är här verkligen trist väder i Skåne, grått och mulet. Man blir superseg i knoppen. Jag och väninnan stack inom Ikea igår och handlade lite smått och gott, bland annat nya handtag till mitt blivande renoverade (förhoppningsvis) kök. Idag småpular jag lite i hemmet, flyttar en sak hit och en annan dit. Tyvärr får jag nog hålla med Patrik; många saker flyttar in men ack så lite som åker ut! Kanske man skulle anordna en liten loppis nu till vårkanten? Vissa saker är ju synd att slänga och jag har även svårt att släppa ifrån mig saker. Man ändrar ju smak och tycke, får nya idéer. Och, helt plötsligt tycker man den där fula saken man ställt längst in i ett skåp faktiskt är ganska så fin? Om jag låter som en lumpsamlare? Kanske det, å andra sidan är jag fenomenal på skåpsrensning - bara inte mina saker, haha...

Idag tänkte jag visa lite av förra helgens loppisfynd:

Kanske dekorativt med lite äpplen i?
Litet skrin i nysilver, format som ett hjärta

Hyllan blev svart. Perfekt med smålådor!
Och, slutligen mitt senaste inköp, lampa i fattigmanssilver från Fridas gård

Denna gång togs bilderna med en lånad kamera. Min egen lever nämligen ett eget liv, idag ville den ha blå bilder - suck! Så, datumet på bilderna får ni ha överseende med.

Sköt om er!

7 kommentarer:

Stina sa...

Så fina saker du fått tag på. Den där skålen skulle ju bli fin med äpplen i, som sagt.;-) Kram

Lotta sa...

HAHA, äpplen?? ja ni är ju så nyttiga och äter mycket äpple. Men det finns konstgjorda juh.
Har precis pratat med dig men glömde säga att ....ja Cajsas hår blev bra och hon är nöjd.

Gårdsromantik sa...

Jag är isåfall en lumpsamlare också! - Men det är lättare att rensa makens skrot - han blir bara så orolig ;-)

Skaffa dig en sommarstuga så kan du börja samla igen!!!

Vilka fina fynd du gjort.

Kram Maud

Hem och Lycka sa...

Vilka fina köp du gjort! Lampan var ju jättesöt och hyllan perfekt där på väggen.

Vad gullig du är som spanar efter en skolplansch till mig.. Jag spanar jag också ;-)

kram

Lotta sa...

Hej vännen!
Fina fynd du gjort, som alltid! Du har näsa för det där!

Själv har jag nog inte näsa för nått, inte just nu i alla fall. Är på sånt trist humör!!! Hoppas du kan muntra upp mig i morgon!

Kramisar

Lotta

Nygammalt sa...

Hallå där!
Så fina saker du har fyndat och köpt. Hyllan blev superfin i den mörka färgen.

Hur går det med påslakanen (visst var det väl det du ville köpa)? Du kanske får göra det i smyg annars ;) *fniss* killar och volanger/spets brukar alltid vara en svår melodi, medans vi....oh la la =)

Kan glädja dig med att vädret uppe i Sthlm är himla kasst också. Det började ju så bra med solsken och ljus men nu är det mest grått, trist och slaskigt tyvärr.

Kram!

Anonym sa...

Vilka fina köp du har gjort.
Åhh, hyllan är helt i min smak.
Kram