BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 16 mars 2008

Lite påskpynt

Igår tog vi en liten tur till Vellingeblomman. Jag tjatar alltid om denna affär, men till er som bor här i Skåne - åk dit! De har alltid en underbar utställning och ändrar den efter högtid. Så, nu gällde det såklart påsken. De hade vattenfall och en massa roliga djur till barnen. Påskpynt, ägg i olika färg och former. Då passar snålpetra på att vakna inom mig, typiskt! Fick med mig lite blåbärsris (gubben är allergisk mot vanligt påskris och jag ville ha lite grönt) och ägg i alla fall, se så fina de blev på mitt silverfat!

12 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Vilken fin layout du har på din blogg! Söta kycklingar...

Trevlig söndag!

IKT i min vardag sa...

Hej igen!

Visst får du länka! Det lät som en mysig utflykt ni skulle på, ha det så trevligt!

Kram, Linda!

Lotta sa...

Hej hopp, jadu vad skall man säga, hihi, pynthjalle.
Så gulligt så.

Hem och Lycka sa...

Vad vacker du gjort din blogg!! Och underbara bilder, måste dit nån gång när jag åker söderut.. kram!

Anonym sa...

Åhh, vad gulligt påskpynt:-)
Kycklingarna är ju bedårande:-)
Här hos oss är det snökaos idag..
Hmmm, var tog våren vägen??
Kram

Lotta sa...

Hej gullegumman!
Vad fint du gjort!

Och vad avis jag blir när jag hör att du varit på Vellingeblomman. Har ju bara sett deras julutställning, och den går ju inte av för hackor precis!

Jobba på nu, så ska jag göra detsamma! ;-)

Kramis

Lotta

Anonym sa...

Hej Petra!

Vad fint du påskpyntat, så gulliga kycklingar.
Vellingeblomman har ju sååååå mycket. Nu vill jag ju dit!
Hmrpf...
Ha det gott!
kram Bodil.

Skatan sa...

Hej och tack för dina rader hos mnig! Ledsen, men jag har inte sett dem förrän idag!! (Du skrev om min keramik.) Kul att du lämnade ett spår så att jag kunde hitta hit till dig! Självklart är mitt svar, det är bara kul om du vill länka :)

VI ses igen någon dag. Sköt om dig!

Stina sa...

Så fint ni har det. De där äggen kläcks nog sbart.:-D Kramis gumman

Lavendel & Romantik sa...

Snyggt gumman....Vi syns i Blåkulla ikväll va? Kram/Majsan

Sanna sa...

Tittar in och lämnar av en STOR påskkram! Lovar att äta och bada för dig också på helgens Helsingforskryssning. Visst är jag snäll och generös? ;-)

:-p och >----<

Nygammalt sa...

Heej!
Gu så fint du har påskpyntat! Du har så himla mysigt i köket. Och din sida är ju jättefin också, kul att förnya sig.

Ja, semester är skönt men himmel vad man äter...speciellt när man kommer hem till mamma ;)

Ha nu en riktigt skön påsk!
Kramar från mig.