BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 27 mars 2008

"Uthyres"

"Trött, urlakad mamma med kassa leder (går för tillfället som en ko som sketet på sig, ursäkta franskan) uthyres för billig peng till eventuella sömnstudier. Har absolut inga krav"
Hmm, tror ni någon nappar på min annons? Nä, tänkte väl det...

Jag kan berätta en liten historia som inträffade för några år sedan när vi semestrade i Danmark. Vi hade hyrt en söt liten stuga på Södra Själland och såg verkligen fram emot denna semester. Tilläggas bör att jag var höggravid... När vi kommer in i stugan så fanns där våningssängar vilket jag på något konstigt vis missat (suck, denna hjärna...). Eftersom min mage var större än en hoppeboll fick jag sno ena madrassen och ligga på nedervåningen, annars var risken stor att översängen blev en undersäng istället, hrm... Nicklas låg på andra översängen och Patrik (den stackaren) låg på en madrass på golvet - han kunde ju absolut inte ligga i en sån obehaglig säng.
På natten fick jag naturligtvis halsbränna som så många gravida kvinnor råkar ut för. Eftersom jag inte kunde tända lampan med risk att väcka alla, fick jag "smyga" (lätt med svullna fötter och alla överviktskilon) förbi alla sovande till stället där väskorna stod och börja rota rundor efter mina piller. Det visade sig efteråt att Patrik trodde det var en inbrottstjuv, men eftersom han var så innerligt trött och nästintill orörlig där han låg fastklämd på golvet så blev han frikostig och tyckte att tjuven kunde ju ta vad han hittade - herregud, karl! Vad säger man??
På morgonkvisten stack han och duschade och när han står och tar på sig kläderna i denna pyttestuga kallar han på mig. Jag vaggar in och får se denna spinkiga kropp i ett par ännu mindre kalsonger som riktigt smiiiter åt både fram och bak. "Jäklar va små kallingar du köpt till mig", utbrister han surt....
Små och små, han hade fått på sig då 5-årige Nicklas kalsonger - DET var imponerande tyckte jag!

Avslutar dagens berättelse med att visa ett litet kort från teverummet, har ändrat om lite - igen (bortse från fula sladdar som ska bort). Visar också min nya fina kristallkrona som jag fått av svärmor, visst är den urtjusig? Mannen hatar den, ungarna skrattar åt den och grannen kallar den för tantvarning.
Så ful är den väl ändå inte, eller?


Klicka på bilderna om ni vill se dem större...

18 kommentarer:

me and alice sa...

Hi,hi...Vilken härlig syn att se mannen med sonens kalsonger!!!
Din ljuskrona är hur fin som helst!!!
Ha en underbar Fredag!!!
Bokstäverna har jag textat för hand, därför är dom lite sneda o vinda... Det är enkelt, med blyerts och stoort sudd!*fniss*
kram Susanne

Hem och Lycka sa...

hihi, rolig historia! vacker ljuskrona, förstår inte varför de har så roligt åt den? har också ljuskrona och älskar den!

skönt att det löste sig med att gå in på min blogg. jag får inte länka längre på FL för att man inte får ha reklam i sin blogg som man tjänar pengar på. eller rättare sagt, man får då inte länka till sin blogg.. :-( trevlig helg, kram!

Skatan sa...

Hej och varmt tack! Jag kommer tillbaka...när vinden vänder. Just nu är jag alltför trött bara. Jag orkar helt enkelt inte.

Till dess att vi ses igen - sköt om dig och njut av helgen.

Kram!

Lotta sa...

Trams - det är ju ingen tantvarning på den inte! Hur snygg som helst! Jag har funderat på att skaffa en kristallkrona och hänga på toaletten!!!

Ses ikväll darling! Vi kommer att få det görskoj!

Kramisar

Lotta sa...

Tror du gnäller av dig här va?? ända stället du får medhåll, hihi.

Anonym sa...

Hej Petra!

Vilken underbar historia, jag skulle vilja sett din make i de kalsongerna. Vilket minne!!!!

Din ljuskrona är jättefin. Här är lågt i tak och inte många ställen där vi har taklampor så när vi väl gör vid sovrummet skulle jag vilja ha en ljuskrona där.

Min huvudvärk finns kvar.....Prover är bra och medecinen jag prova funkade inte. Har varit hos läkaren igen och ska nu under helgen prova två olika migrän medeciner. Sen ska jag också få mitt huvud röntgat för att se så allt är som det ska.

Tack för att du bryr dig.
Stor kram till dig.

Jag hoppas du får en härlig helg med familjen.
Kram Bodil.

Lavendel & Romantik sa...

Härlig historia skrattar fortfarande :) :) :)Hoppas att du får en lovely helg med det goda i livet Puss på dig skånetösen/Majsan

Sanna sa...

*komplett asgarv*

Jag vill också ha en kristallkrona. Stoppa ner den i ett kuvert och posta den till mig när du ledsnat på den. :-)

Anonym sa...

Du har fått en utmärkelse av mig....

Nilla sa...

Hahahaha, så jag skrattat! Du är ju bara för härlig vännen =D

Och så fint du pysslat och hållit på hemme, förresten jag hyr dig när som helst, pallra dig på flyget bara =)

Ha det bra och sköt om dig vännen!
Kramar i massa Nilla

IKT i min vardag sa...

Sitter här och fnissar högt :-)
Vilken syn!?! Det var inte illa att komma ner i dem, men kom han UR dem?! *ler*

Kram

Ulrika sa...

Hejsan

Hade just skrivit ett långt inlägg här till dig men det blev nåt knas när jag sen skulle publicera det, hm dumma dator.hihihihi Hoppas att allt är bra med er, åh såå fina saker,och vilken tjusig kristall krona. VILL OXÅ HA EN! Det finns en på jobbet mitt där jag städar, jag har försökt förklara för dom att den skulle passa bättre hos mig hiiihhi Vilken rolig historia med kalsongerna hahhahaha Tusen tack för all hjälp om mitt bloggande, så snällt av dig. Vilket härligt väder vi haft. I går satt vi i solen och åt glass. Det va mysigt. Önskar er en trevlig helg. Må så gott Kram Ulrika

Livet runt 35 sa...

Ha ha, vilken rolig historia! Min man hade inte kommit någon femårings kalsonger, den saken är säker!

Jag tycker inte heller det är tantvarning på ljuskronan! "Den som sa´t, han va´t", eller?

/Kram Anna

Anonym sa...

Hej gumman!
Kul att du blev glad för utmärkelsen.
Tack för att du bryr dig.
Cat scannen gick bra nu väntar vi bara på svar. Man sover inte gott.
I dag kommer vår valp hem en vecka tidigare så det är en stor lycka.
ha en fin fredag!
Kram Bodil.

me and alice sa...

Morning!
Gillar din ide´att göra doftpåsar av mannens kallingar!!!*fniss*
Du e tokig du!!! Gillar dig!
Ha en störtskön Fredag!
kram Suss

Hem och Lycka sa...

Hej vännen, du har inte missat Berg flyttar in, det är ikväll! Trevlig helg,kram!

Nygammalt sa...

Vilken himla skön berättelse. Bra vakthund du har! ;) och en 5-årings kalsonger, fniss.

Klart att de inte förstår tjusningen med din fina kristallkrona...killar du vet.

Många kramar från mig.

Anonym sa...

Hihi, sitter ock skrattar:-)
Din taklampa är ju bara så himla fin:-)
Hoppas att du har haft en bra helg..
Kramelikram.