BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 7 oktober 2008

Oj, va tiden går när man har roligt! Nää, så mycket roligt har här kanske inte varit. Läkarna på reumatologen i Lund har ändrat sig - igen. Nu har jag tydligen Sarkoidos, dvs en bindvävssjukdom som satt sig på mina leder och ger bl a knölros på mina anklar - jaa, varför ska jag få vanliga åkommor - vore väl trist annars??!! Positiva är att den tydligen kan gå över om några år (!), men den gör så vansinnigt ont! Slemsäckarna i rumpan - släng er i väggen! Kvällarna dessa veckor har varit ett rent helvete. Nu har jag börjat min upptrappning med cellgifter så nu håller jag tummarna att det ska hjälpa! En av biverkningarna kan dock vara viktminskning - inget jag sörjer över precis...:-D

Nog om sjukdomar, blir så trist att plöja igenom...

Jag vann ju en liten present från en mycket trevlig jänta som har bloggen Hemma hos lilla mig. Stort tack till dig, Eva!


Annars har här väl inte hänt så värst mycket... eller jo, det har det ju faktiskt. Vi hade seans härom veckan. Nu är det seanspartyn som gäller. Innan var det ju smyckeparty, klädesparty, sexparty och gud vet allt. Man får ju ta det som det är, ganska kul faktiskt! Det var lugna andar i alla fall, inga bord lyfte och inga saker flygandes omkring...

Patrik har förresten byggt en ljuvligt skåp till mig, det är skönt med en händig karl i huset, haha... Vi hämtade ett par gamla fönster som jag hittade på Blocket, de skulle bara slängas. Hade stått i en gammal lada i över trettio år. En annans skräp, en annans skatt - är det inte så man säger? Tidningskorgen som stått i trädgården i sommar fick flytta in och golvlampan jag fyndade på loppis för några veckor sedan fick ett par nya skärmar från Ikea.



Nästa gång ska jag visa vad jag gjort i hallen, tills dess:
Sköt om er!

7 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Nä men du, stackars dig, lider verkligen med dig.. Skickar en stor KRAM och hoppas att den värmer dig lite!!

Anonym sa...

Oj, vad jobbigt för dig att ha så ont.. Hihi, vad bra att det kom fram till dig:-) Supersnyggt skåp gubben din har gjort.. Åhh, du får berätta hur det går på seansen. Älskar ju sådana saker..
Ha det så gott du kan.
Kram kram

Stina sa...

Jaa du gumman! Du är som mig...ska ha allt udda. Tänk vad kul att få skilja sig så från alla andra.
Hoppas att du får den hjälp du behöver i alla fall gumman.

Nää...sängen är stor nog att ligga i din lilla busa. FAST den är förkortad en aning. Puss

Lavendel & Romantik sa...

Hej lortjänta!!! Trodde man måste vara ren inom sjukvården....Men endel klarar sig alltid.Och sen får Du utskrivet bantningsrecept oxå.....Hurrmf...Hur tolkar man det du ligger bra till hos läkarna,så är det ;-)
Hoppas iallafall att du kryar på dig och blir det piller över så posta några till mig!!!!
Vad snyggt ni gjort det hemma då, skåpet vill ju jag ha..
Kram på dig Skånejänta....BLI FRISK NU!!!/Majsan.

Hem och Lycka sa...

Visst har du rätt, jag bor i Torslanda utanför Göteborg. Skoj med en sväng till Götet! Missa inte: haga hem, grönbergs interiör, grandmas, balders hage, phillies design och casa linné! säg till om du inte hittar dem på hitta.se så hjälper jag dig med adresserna. kram!

Sanna sa...

Vad rart av läkarna att ge dig en ovanlig sjukdom. *not* Jag hoppas att du blir av med eländet fortare än kvickt iaf!

Det blev ett fredligt monsterkalas här och alla var glada och nöjda. Mest jag när det var över tror jag, det var skönt att ha det avklarat! :D

*kram*

Nygammalt sa...

Men Petra..vad ledssen jag blir över att du har ont. Jag hoppas att du snart blir bättre! Håller tummarna!

Skåpet är ju superfint, perfekt med en händig karl ;)

Och du, "ta allt, Petra, ta allt". *hi hi*

Kram kram!