BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 12 oktober 2008

Fruga sökes....

"En karl i sina bästa år, 100 plus - har överlevt både en och annan fru fru och varit med om det mesta. Lite knotig men för övrigt frisk. Behöver en fruga som kan laga go mat så man kan få äta upp sig lite - intresserad? Ring kyrkogården!"

Bild från Vellingeblomman

I lördags stack vi till Vellingeblomman i ja, just det - Vellinge! De har alltid en utställning som förknippas med olika högtider, som nu Halloween. Vete i katten egentligen om man kan kalla Halloween för högtid, men jag och Patrik är barnsligt förtjusta i det! Tyvärr är Alex livrädd och håller på att krypa ur sitt eget skinn varje år han ser alla masker odyl och Nicke är måttligt road, han har bara ögon för sin fotboll, kompisar och tevespel. Annars har vi i alla år sedan Nicke var typ 3 haft våra halloweenfester för Nicke och hans kompisar. Patrik har en jäkla fantasi och kan nog skrämma slag på de flesta, och jag, jaa, jag stod för shoppingen - det är ju det jag kan bäst, haha...
Så, idag visar jag lite bilder från en av festerna som vi ordnade - senast i festlokalen i kvarteret för barnen. Och ja, föräldrarna är fortfarande på talande fot med oss! Det ni ser är inte allt. Lokalen var dessutom nersläckt och endast små, små spots var tända - allt för att få till den riktigt kusliga atmosfären. Vi hade fyllt lokalen med spindelnät och spindlar, råttor, fladdermöss, avklippta fingrar till lunch, grönt häxhår mm. Kul hade vi - både stora och små!





Sköt om er!

3 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Hihi. Ja snart är det ju det. Halloween:)Med spöken och allt.
Men jag gillar spöken. *s*
Ja gär också larvigt trött nu och det är väl daxet att sussa lite.
Jag är också himla glad att jag hittade DIN blogg:)
Och jaa..jag tror att det var någon mening med att hitta Stina igen.
:0)
Kramar till dig från mig.
/Lallis

Sickan sa...

Jisses vad flitiga ni är och vilken fantasi ni har!
Kram
/Jessica

Anonym sa...

Ops, nu blev jag ju riktigt rädd här:-D Hehe!!
Trött som en klubbad säl är man just nu. Fast det är ingen ro att få iaf..
Bara till att ta tag i sysslorna nu direkt.
Kram kram