BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 14 oktober 2008

Tantvarning!

Man närmar ju sig fyrtio med stormsteg - inte för att man behöver vara någon tant för det, men när man var liten så hade man ju en tanke om att alla som fyllt 25 var i stort sett en tant. Och, jag får nog hålla med om det - ibland. Inget jag talar om högt. Men visst, signalerna finns där och de blir allt mer svåra att blunda för. Ett exempel; när ni köper ägg - öppnar ni då förpackningen för att se om äggen är hela? Jodå, jag med. Sådana saker, inget stort - men ändå. Eller när ni handlar skor, visst ser ni ut de som är snyggast - men köper ni dem som är bekvämast? Oavsett när ni ska använda dem, tänk inte festskor nu utan handen på hjärtat - vilket par tar ni?Kan även sitta och reta mig på min gitarrspelande man, förr hade man tindrat med sina ögon och tyckt att han spelade gudoomligt! Nu?... hmm, retar mig mest på att han har tiden att sitta och plinka! Så, jag erkänner. Jag har blivit en tant - om än motvilligt!
Kram på er alla
från
Tanten, med jäkligt bekväma skor och hela ägg!

13 kommentarer:

Sanna sa...

Jag är väl halvtant då. Köper bekväma skor men chansar på äggen! Men så är jag ju "bara" 35. :)

Jisses vilka spökproffs ni är. Synd att barnen växer ifrån sådana härliga upptåg. Måtte de återfå barnsinnet sen när de blir farbröder. :D

*kram*

Lavendel & Romantik sa...

Du gammtanten dig skulle inte jag lita på för ett ögonblick...Du har säkert demens eller nåt annat smittsamt.....piller och tanter och andra grejor hujeda mig.....Kram på dig busbritta/Majsan

Lallis - liv och leverne sa...

Men halloj?
Nu blev ju jag också väldigt medveten om min tantvarning. *s*
Och jag vägrar dessutom gå över gatan om det inte är grön. så det så.
Spelar ingen som helst roll om bilar står stilla och också har rött. Jag stirrar förarna i ögona och ser bestämd ut.
Ja.. om nu det ÄR en tantvarning. Det kanske är ngt helt annat. *skrattar*
Men jag är i alla fall också snart fyrtio om några år..;)
KRAMi

Lallis - liv och leverne sa...

Ja...nu kanske du tror att jag aldrig kommer över ngt endaste gata. För hur ofta är DE gröa? *fnissar hysteriskt*
Jag menar ju såklart treafiklyset. Som duu säkert förstod:P
KRAM igen

Sickan sa...

Ja, då har jag varit tant länge då. Vill bara ha bekväma skor och vill bara ha hela ägg med mig hem! Innan du nu hinner kommentera min kommentar...jag vet, jag är 40 redan!
Kram

Anonym sa...

Kan inte låta bli att skratta åt ditt härliga inlägg:-) Du är allt rolig:-)
Hoppas att det kommer post till dig från mig idag..
Kramelikram.

Hem och Lycka sa...

*fniss* Då börjar nog jag i tid jag också med mina 31 år.. ;-) kram!

Nygammalt sa...

Ha ha, tantvarning på mig då för jag kollar äggen och var jäkligt irriterad på mitt ex klinkande på gitarren... ;) Men jag är yngre än dig så jag får väl ta och skärpa mig då *fniss*

kram!!

Lotta sa...

We´re the shabby ladies baby!!!

Kramissssss

Ps Saknar dig på jobb!!!!!

Lotta sa...

Håller fullständigt med den andra Lotta, shabby ladies, haha.

Lallis - liv och leverne sa...

Du..förmodligen hade man väl retat sig på att han var FÖR perfekt;) *asg*
Och vilken tur att du tittade in till mig. När jag ändrade layout så försvann alla min länkar men nu har jag lagt till dig igen:)
Kram Lallis

Lotta sa...

och sedan när har du blivit anonym??? haha

Livet runt 35 sa...

Heeej!

Du är ju bara så skön! Jag är ju tant så det skriker om det, jag vänder på alla tomat noggrant innan jag stoppar ner dom i påsen, synar sömmar innan jag köper kläder och funderar allvarligt på om inte stavgång vore nåt för mig!

Kram Anna