BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 9 oktober 2008

Gourmethästar??

Tack för era roliga kommentarer!

Idag tänkte jag berätta lite om min härliga utflykt igår med min lille Alex. Nicke som är elva år får man ju aldrig med sig på cykelturer - nä, guud så hemskt om någon skull råka få syn på att han är ute och cyklar med sin mamma!

Cykelkorgen var fullastad med bröd som min ljuvliga grannfru så snällt gett till oss och vi for först iväg till grisarna. Alex berättade för grisarna - och mig, om skogsmulle. Ni förstår, skogsmulle är alltid grönklädd och bor oftast högt uppe i ett träd. Med spindelmannenmössa på huvudet- mycket viktigt.

När så grisarna var mätta och belåtna - ja, de blev faktiskt det efter typ 5 limpor (!), var det så dags för utfodring av hästarna. Alex älskar hästar - och är samtidigt livrädd för dem så själva matningen får jag stå för. Glad i hågen lämnar jag över en brödskiva - tror ni inte att hästkraken spottar ut eländet?? Jodå, han tittar på mig med högdragen min som om han undrade va i helskotta det var för skit jag försökte förgifta honom med?? Iväg for vi till närmsta butik och köpte morötter. Hästarna åt som aldrig förr. Väl hemma får jag reda på av min ljuvliga grannfru (jaa, hon heter faktiskt så :-D) att man inte längre får mata hästar med morötter, de får nämligen kolik av dem.

Suck, så inte nog med att våra hästar i Landskrona är några jäkla gourmetsmakare - de tål inte morötter heller för sina känsliga magar!

Undras om det ligger ett gäng hästar på rygg med benen uppåt sträck i hagen idag, hmm...?

Sköt om er!

8 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Hej på dig!
Klart att det är ok att du länkar.
Och jag trivs här inne hos dig också för du skriver bra och får mig att både le och skratta:)
Så jag länkar gärna till dig också om det är ok.
På tal om utflykt så höll jag på att dö av skam varje gång vi cyklade förbi hästhagen hemma och min yngsta dottern skrek MUUUU varje gång.
Haha

KRAM!

Hem och Lycka sa...

*fniss* Vad härligt du skriver ;-) Men hade inte en aning om att hästar får kolik av morötter! Och inte heller att de spottar ut bröd :-D Men då har jag lärt mig nåt nytt idag också ;-) kram!

Sanna sa...

Jag tror nog att hästarna överlevde morötterna. Knäckebröd brukar gå hem också. Och äpplen! Jo, hästar är nog finsmakare trots allt...

Ha en skön helg!

*kram*

Stina sa...

Ja du...de ligger nog där på rygg. Det tror jag. Haha...Kramis

Anonym sa...

Hade ingen aning om att hästarna får kolik av morötter.
Fast jag tror att de klarade sig utan magont.
Ha en härlig helg.
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

NU kikar jag minsann in till dig och säger; treeevlig kväll på dig.
(om man nu kan ha en kväll på sig? Känns inte som det. Får nog bara bli trevlig kväll:) )

Kram Lallis

Lotta sa...

Hemsk vad vi tog i nu då, hihi. Men det kanske är något att ta efter?? eller?? nää tänkte väl det.
Fick ni handlat vad ni skulle idag så ni får mat i veckan??

Lotta sa...

Hej gumman!
Jadu, jag kan se rubrikerna i HD, "Landskronahästar mystiskt sjuka", fniss!!!!

Ses om en stund min vän!

Kram

Lotta