BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 11 december 2007

Ack, ljuva vardag...

Idag har min vardag varit för jäklig, stressig och jäklig. Får man säga så? Jepp. Idag får man. Stress på jobb, stress hemma. Men, som en kollega sa till mig idag. Hon har nästan stressigare hemma. Kan nog hålla med, fast jag har vårdbidrag och kan tack vare det sluta tidigare om dagarna. Hinner inte ändå. Hur fixar andra människor det? Ni vet de där som alltid har lika städat överallt, tvätten tvättad och struken och på sin plats, barnen alltid lika rena och fina, läxor, sport, vänner... Jag fattar det inte. Tack och lov kan man fuska. Idag har jag fuskat. Se där, nu har jag avslöjat mig, haha... Lunchen bestod av mat från korvkiosken. Barnen överlevde minsann! Nu närmar sig julen också, julafton om två veckor - herregud! Jag som ingenting gjort. Nu ljuger jag, pyntet är framme och halva huset har fått putsade fönster. Andra halvan får leva med nerrullade persienner. Det går ju det med. Det är ändå så mörkt att ingen ser skillnaden. Eller så tror grannarna att vi blivit extremt skygga, haha... Lussebaket har jag löst på smart sätt. Dagis ska sälja på torsdag på sin julbasar. Puh! En sak till avbockad. Vad mer? Hmm... Jodå, julgrannen ska inhandlas imorgon och gubben fixar det traditionella pepparkakshuset och pepparkakorna till helgen. Vi överlever nog denna jul också.
Men så mitt i denna vardag finns det också ljuvliga saker som man inte får glömma. De där små stunderna som gör det värt att orka fortsätta i samma tempo. När man ligger och plaskar i värmebassäng bland alla gamla tanter på sin värmegympa och njuter av lugnet eller när man sedan sitter vid matbordet och båda barnen skrålar i kör: "panta lucia!" DÅ är livet härligt!

3 kommentarer:

www.nestorforlag.se sa...

kul att hitta dig, mysig blogg du har!

Lotta sa...

Hej min lilla snäcka!
Du, det blir jul även om du inte hunnit med allt det du vill hinna med. Och en sak vill jag att du tänker lite extra på: du är den bästa mamman som finns för dina två härliga söner! Bara så du vet!

Massa kramar
Lotta

Nilla sa...

Äh, julen kommer vare sig du stressat halvt ihjäl dig eller bara ligger och spottar i taket och njuter ;-) :-D

Och du? Du stöder ju bara nån annan om du köper färdigt!

Ha det bra och sköt om dig!

Kram Nilla