BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

söndag 9 december 2007

Frälsaren


Måste berätta en liten söt historia....
I fredags åkte min minste pojke på utflykt med dagis och tittade på julevangeliet i kyrkan. Barnen tittar storögt på Jesus som hänger på sitt kors... Då börjar förskoleläraren skratta lite tyst och säger till kollegan: "- påminner inte Jesus dig om någon?" Båda tänker förstås på min Patrik, barnens pappa. Jodå, signalementet stämmer. Långt hår, getskägg. Smal stackare, utmärglad, haha... Då hör ett av barnen detta och det sprider sig som en löpeld. Alla barnen frågar då min pojke: "- är det din pappa som hänger där??" och han svarar "mmm", kanske inte riktigt förstående till vad han svarat ja till!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Plutten då, ja vad skulle han säga! Fniss....


Du vännen, tack för reklamen i förra inlägget, du är väl för söt du!!

Massa kramar
Lotta

Min Lilla Vrå sa...

Ja, det är inte lätt alla gånger;-)
Du jag har också kollat på dukar där. (handukar) Var det visst:-) Den grejen har jag gått på flera gånger..
Kram