BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

tisdag 18 december 2007

Pepparkaksland

Nu är äntligen pepparkakshuset färdigt! Varje år har vi som tradition att göra ett sådant. Jag står för inköpet och maken för skapandet. Ganska bra lösning, tycker jag. Problemet är väl i så fall att det här pepparkakshuset växer för varje år... Förra året tillkom både utedass och bro. I år blev det även en snökulle och hur många tomtar som helst till barnens förtjusning! Nåja, familjen har roligt i alla fall och jag får tillsammans med barnen smaska i mig alla godisbitar som blir över. Alla är nöjda och belåtna i slutändan!

6 kommentarer:

Lotta sa...

SÅÅÅÅ häftigt!
Så ska jag med göra, nått annat år när jag klarar av det med min arm!

kramis

Lotta

Stina sa...

Kan jag komma och äta det där sedan? Går bra va?:-D Kramis doktorn:-D

Sanna sa...

Coolt pepparkaksbygge! :-)

Om You Tube: I rutan "About this video" som visas på höger sida när du klickat upp en klipp står ordet "Embed" och under hittar du en lång länk. Den kopierar man och lägger in i bloggen i html-läge. Klart!

Stina sa...

Det är ju bara det, att det är så långt till Afganistan.:-D Hahaha...Pus

Lee sa...

vad fint det blev. och angående vårt i-landsproblem så håller jag med. fast den vita klädseln är ju billigast så man tjänar ju bara 500 på att köpa den innan årsskiftet.

Nilla sa...

Så tjusigt! Några år sedan jag sist gjorde ett pepparkakshus. Det är så pilligt, roligt, tålamodsprövande och så bränner jag mig jämt på sockret. Och när jag sen äntligen är klar så ser jag endera så nöjd och glad ut eller som en rabiessmittad galen ko! ;-)

Ha det bra och sköt om dig!

Och en riktigt god jul önskar jag samtidigt!

Kram Nilla