BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 7 augusti 2008

Festliga planer

Vi ska ha gårdsfest den 16 augusti, ska bli kul! Man undrar ju redan vilka skandaler som ska ske denna gång, för skandaler blir det väl alltid. Nja, skandaler och skandaler - någon som flippar ut i alla fall! Förra året hade vi speciellt en person som blev vääldigt rund under tofflorna, så pass rund att han gav både det ena och andra förslaget till tanterna i området. Då menar jag tvättäkta tanter, hrm... Knepigt att synen blir så påverkad av sprit, eller inte? Har han en hemlig förälskelse för dessa damer, fniss... Nåja, kanske en kommande uppföljning efter den 16 augusti, vi får väl se...

Idag har jag väl inget speciellt att visa upp, jag köpte en liten söt tavla i Berlin så det får vara den i så fall... Här hemma händer inget nytt, Nicke fortfarande sjuk så här sitter vi, trist. Största action som händer nu är vilken knapp som trycks på tevekontrollen. Får kanske ta och göra något vettigt idag, fixa till trädgården och klippa gräsmattan? Eller ska man ställa sig och stryka tvätt? Ack, dessa svåra val!


Sköt om er!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, vilken fin tavla:-)
Men vad trist att han är dålig ännu.. Men vad knepigt att hon inte kommer in på min blogg:-( Vad är det för problem som dyker upp tro??
Kram kram

Lotta sa...

Hej min vän!
Hur har ni det? Börjar Nicke känna sig bättre? Så trist med sjukdom när man har semester!

Ursöt liten tavla, och härliga bilder från trädgården i förra inlägget!

Här njuts det minsann kan du tro, jag har inte gått upp före 8 en enda dag sen semestern började, och det är inte likt mig. Har fått målat en del, städat massor, röjt ur både vindar och förråd, och det känns som om jag tappat en massa tunga bördor från mina axlar, härligt!

Saknar dig dock gumman min! Men vi ses ju snart igen!

Många kramar
Lotta

Ps Har du hört något från medium-Tina?

Anonym sa...

Kommer in med ett litet hej såhär på Söndag. Oj, vad det regnar här idag. Men vi får mysa med os idag.
Kram

Anonym sa...

Hehe, var därför jag plockade bort den bloggen:-D Tänkte att ni skull slippa ifrån att bada i svett för min skull:-) Mmm, kul att få se på fina varelser. Hmm, vad skulle jag skriva mer nu då?? Senil som jag är får jag gå tillbaks i min blogg. Minnet är kort men gott.
Kram

Gårdsromantik sa...

Jag röstar på trädgården - stryka tvätt minns jag knappt när jag gjorde sist.
Torktumlaren är en superuppfinning.

Spännande att få rapport om tantcharmörens kommande bravader.

Kram Maud

me and alice sa...

Hi,hi... Låter som en spännande gårdsfest!! Lova att berätta hur det gick sedan...
Tråkigt att lilla Nicke är sjuk. Aldrig kul att vara sjuk på sommaren. Tur att det i alla fall inte är något badväder. Jasså du har testat streetdance. Puh! Fattar inte hur hon hänger med. Det är sjukt svårt det hon gick nu. Så mycket konstiga steg o rörelser. Det var bla. avancerad abstrakt hip hop!! Jag säger bara Que???*fniss* Tur att man är lite äldre...
Ha en skön Söndag i trädgården..(ge tusan i stryktvätten)
kram Susanne

me and alice sa...

Opps! Glömde säga att din tavla var jättefin!
kram igen...

Lavendel & Romantik sa...

Jasså du ska på gårdsfest du,och hoppas på att det är din tur att bli uppraggad av mannen med runda fötter fnisssss....Jag har klivit upp nu.....Söt tavla Kram på dig/Majsan

me and alice sa...

Tack goa du!
Här hemma har ingen kommit ihåg mig ännu!!
kramis Susanne

Anonym sa...

Hej och hopp sockertopp!
Usch, vad det ska regna här då. Men man får mysa sig inne. Hihi, får vi hoppas att han inte blir så rund under fötterna denna gång.
Ha det gott.
Kram

Anonym sa...

Hej. Åhh, så då har du också fibro?
Det är ju så att vissa dagar vill man bara krypa ur skinnet.. Men som tur är så vänder den där hopplösa känslan.
Igår hade vi då 3 åskoväder här.. Det riktigt skallrade i huset. Jag som hatar åska.
Kram