BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lördag 23 augusti 2008

Lite loppisgrejor...

Idag regnar det - rejält. Inget som stör egentligen, man får en orsak till att tända en massa värmeljus och mysa - och svettas! Man får smyglufta sig emellanåt vid ytterdörren, haha...
Vi stack iväg för att handla till Alex kalas, såg några loppisskyltar längs vägen och en blick från mig till Patrik och han visste vad som måste göras! Alex har minsann också fått upp ögonen för dessa loppisar, han hittar ju alltid en leksak han kan släpa hem!
Idag hittade jag dessutom en maaaassa fynd, se bara vilka bilder som bombaderar er:

Plånboken fick pryda min vagn
Gamla tidningar, en ska jag nog rama in och sätta upp vid skrivbordet

En massa böcker, däribland läroböcker från 1700-talet...


Skor i orginalkartong

Rostiga, gamla skridskor

Zinklykta, kanske till trädgården?



Ps. Behöver lite hjälp med golvlampan....Man kanske skulle starta en tävling? Den som hittar på bäst idé eller var man kan köpa en snygg och billig lampskärm kan vinna...hmm, eh... en heldag imorgon på Alex kalas! Nähä, inte det...

Vi hörs igen, sköt om er!

5 kommentarer:

Lotta sa...

Alltså gumman, var hittar du alla dessa härliga loppisar med en sån massa fynd??? Jag tror att du och jag får ta oss en loppisdag nån helg. Du kör och jag följer!!!!

Massa fina härliga fynd i alla fall!

Ses i morgon!
Kram
Lotta

Lotta sa...

Hänger oxå med, har mycket plats nu, bara så du vet, fniss

Nygammalt sa...

Vilka grejer du har hittat! Det är alltså till södra Sverige man ska flytta då! ;)

Rolig historia med dina glasögon, har det själv och det krånglar ibland trots att det är relativt nya och dyra!!! Måste fixa de där linserna jag funderat på i många år, ha ha.

Hoppas allt är bra med dig annars =).
Tack också för ditt tips.

Kraaam!

Lavendel & Romantik sa...

Har du testat rexona..Håller 24timmar säger de.... ;-) Svettgroda..Kuliga saker du köpt på loppis....Kram på dig skånejänta/Majsan

Anonym sa...

Jisses, vad mycket fint du har hittat på loppis. Den där kärran vill jag ha.-) Hihi, bra att männen ser i blicken var de ska köra. Lotta berättade hur ni hade lärt känna varandra. Så roligt att höra:-)
Kram