BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

fredag 22 augusti 2008

Lika tokig som vanligt...

Skrattade gott åt Majsans kommentar till mitt förra inlägg. Om ni inte vet vem Majsan är så är hon som jag, en småtokig jänta - hon från Dalarna och jag från Skåne. Gör gärna ett besök i hennes blogg, ni blir absolut inte besvikna!

Pratade idag med en väninna, hon har minsann gått och blivit en ärbar kvinna nu i sommar - stort grattis till ert giftemål, Annika! Vi har jobbat ihop innan och ibland far tankarna tillbaka till den tiden, det blev många galenskaper må ni tro. Kommer så väl ihåg min första arbetsdag, en supernervös 18-åring, ivrig till att ge ett gott intryck. Chefen skulle lära upp mig personligen och satte sig på en stol brevid mig. Mina glasögon som jag slarvade med redan då, hade varit med om mycket - man satte sig på dem lite då och då, tror till och med att de hann med en och annan tura till Danmark, hrm... De var med andra ord hemmalagade ett flertal gånger och tejpade till tusen. Jag tog på mig dem, dolde tejpen väl med min långa lugg och tittade ner på pappret hon visade mig. Tog sisådär en minut så trillade ena glaset ut ur bågen och landade vääl synligt på pappret! Chefen sa inte ett ljud utan fortsatte prata som om inget hade hänt - DET var väl ändå imponerande??

Annars har det väl inte hänt särskilt mycket idag, äntligen fredag kan man väl säga - inte för att jag varit på jobb många dagar denna vecka förstås, men ändå. Helgen kommer nog att bli fullspäckad, Alex ska ha sitt barnkalas på söndag. Det blir barn både från dagis och från gården. Så, om någon därute i cybervärlden känner sig manad till att komma och hjälpa till är ni hjärtligt välkomna!

Sköt om er!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Här fick jag då mig ett gott skratt.
Inte illa av chefen att hålla tand för tunga där. Hihi, kul med lite tokigheter. Här är det då så fullt upp med en massa just nu. Så ont in i norden i varenda led just nu.
Men det vänder säkert snart.
Kram kram

Nilla sa...

Heeej vännen!

Regnat bort? Ja nästan! Förbaskade regn säger jag bara, inte en enda dag utan detta eviga regnande *suck*

Jag har bytt jobb, hoppade på ett vikariat på 2,5 månad på ett café, har kommit fram till under denna veckan några saker:

1. Jag gillar att sitta på kontor och vända papper.

2. Saknar mitt gamla jobb så det inte är klokt.

3. Om jag inte går ner i vikt nu gör jag det aldrig, hinner inte äta, hinner förbaske mig inte sätta mig ner och andas heller. Benen och fötterna känns som några ton bly rent utav sagt. Och när man väl kommer hem är man så slut att mat orkar man inte ens tänka på än mindre tugga =D

Men det är baaaara 2,5 månad och nu har det ju då gått en vecka...

Hördudu, det låter inte alls bra att vara sjuk! Min svärfar har sarkoidos (stavning?) Eller kanske jag borde säga hade, för nu tror jag att han mår bra.

Hoppas du kryar på dig snart vännen! Gårdsfesten hade jag gärna varit med på =D

Puss och kram kexchokla!

Hem och Lycka sa...

Haha, vilken härlig historia! Och så en skojig bild du bjuder på dessutom. kram!

Ulrika sa...

Hallojsan vännen!
Tack för fina ord i min blogg! Hoppas att allt är bra med dig, tiden har bråkat med mig den senaste tiden fniss den vill inte räcka till så jag har inte fått sitta vid datorn och dregglat på inredningsbloggar dumma TID hihih. Det har verkligen varit fullt upp den senaste tiden här hemma, men nu så nu är jag tilbbaka igen . Åh vad jag har missat många inlägg att läsa i din blogg, måste ju läsa läsa i kapp. Sååååå fin vägg text, helt underbar. Vill oxå ha! Har du gjort själv för hand eller är den färdig köpt? Nu måste jag ju kika lite mer i din blogg, skriver igen här senare under helgen igen. Må så gott Kramisar!

Gårdsromantik sa...

Hallå där!

Men hjälp så penibelt - förstår att du måste ha varit nervös.

Maila mig på hjortgarden@gmail.com så får du Camillas mail så kan du maila henne - hon har nog glömt bort det bara.

Kram Maud

Lotta sa...

God kväll min vän!
Din historia förvånade mig inte alls! Vi har ju varit med om en del tokigheter tillsammans.

Och du, lite elaka var vi kanske som knappt kunde hålla oss för skratt i torsdags! :-D

Ha det riktigt skoj på kalaset, det kommer att gå kanon, du är den perfekta lektanten!

Storkramen

Lotta

Lotta sa...

synd att jag har sååååå mycket att göra i morgon, (rullar ner persiennerna och stänger av telefonen) Hoppas kalaset blir lyckat för Alex skull i alla fall, fniss.