BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

torsdag 14 augusti 2008

Livets karusell

Det är väl konstigt hur livet snabbt kan ändras? Häromdagen firade vi vår lillplutt som fyllde fem. Fem år, kan ni tänka er! Vi firade honom med pompa och ståt, han fick tårta på sängen och vi sjöng för honom. Ögonen tindrade av förtjusning när han öppnade alla sina paket - det var Star wars nästan för hela slanten!
Så, nu till livets karusell. Ena dagen glädje för att utbytas i oro. Jag fick ett oroande besked från reumatologen idag. Jag fick för någon månad sedan min diagnos psoriasis artrit. Nu har jag tydligen dessutom lyckats få något så ovanligt som sarkoidos. Vad jag fick veta av dem var att det är en reumatisk sjukdom och att min var akut, vilket är positivt för då går det i alla fall över. Nu vet jag att man inte ska gå in på nätet och läsa vidare, men vem kan hålla sig?? Där läser jag, "drabbar till 90 procent lungorna och klassas därmed som lungsjukdom". Va?! Är detta klokt?? Läkaren ska ringa mig på onsdag så jag får väl veta vidare då, förhoppningsvis har de tagit miste - även om läkaren jag träffade häromdagen var helt säker. Men, jag har efter alla år med Alex hört det ena och det andra och mycket har varit fel, så jag håller tummarna att så är fallet även denna gång...

5 kommentarer:

Lotta sa...

Älskade gumman! Vad är det jag läser? Har du inte blivit drabbad nog!!!!!
Vi får prata när vi ses vännen, vi tar det inte här över nätet!

Du finns i mina tankar dagligen!
Massa kramar
Lotta

Nygammalt sa...

Hej vännen!
Hur är det med dig? Blir så orolig när jag läser vad du har skrivit.

Många styrkekramar till dig från mig.

Lavendel & Romantik sa...

Lilla skånetösen..Va 17 håller du på med nu då....Hoppas det går fort över, och du blir en nötkärna igen....Kram på dig/Majsan

Anonym sa...

Åhh, vad orolig jag blev här nu då:-(
Hoppas verkligen att det går över fort.
Så då är gossen nöjd med sin födelsedag förstår jag.
Massa kramar.

Lotta sa...

God kväll min kära vän och kollega!
Vad skönt att höra att det kanske inte är så illa. Förstår att det varit en pärs!

Och självklart ses vi på måndag! Fast jag ser inte fram emot att börja jobba, skulle kunna vara hemmafru på heltid. :-D

Massa kramar till min favoritgumma!

Lotta