BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag 20 augusti 2008

Ren och skär glädje

Idag har varit en omtumlande dag, på ett härligt sätt.
Nicklas började skolan idag, femte klass. När jag nämnde skolan imorse sa han: "sluta svära". Fniss, jaa, där var kanske inte så mycket ren och skär glädje där inte! Men, den kom när jag fick mitt efterlängtade samtal från min läkare idag. De flesta prover har kommit tillbaka och de misstänker inte längre Sarkoidos. Visserligen har själva Sarkoidos-provet inte kommit ännu, men om jag hade haft det så skulle ett annat prov vara förhöjt och det såg bra ut. Mina röntgenbilder av lungor och hjärta såg också fina ut - snacka om att äntligen få pusta ut, detta har varit en pärs!

Gårdsfesten blev lyckad, ett kul avbrott också i all oro. Det var många nya ansikten som man inte sett förut och full rulle hela dagen med både tipsrunda, brännboll och uppträde med Drill och Drull. För er som inte riktigt vet vad Drill och Drull är kan jag berätta att det handlar om två troll spelade av Johan Östberg och Helena Rask. En föreställning som var underhållande för både stora och små!


Avslutar dagens inlägg med en bild av vår nya väggtext i teverummet, vad tycks?

Psst, visst kan ni klicka på bilden för att få den förstorad - försök dock att blunda för högtalaren som råkade hamna i bild!

Vi hörs!

3 kommentarer:

Lotta sa...

Underbara nyheter vännen! Jag blev så glad över att se dig innan idag!

Och väggorden är helt underbara!

Kram!

Lotta

Lavendel & Romantik sa...

Hej Hjalle ba....!!Vad skönt att du är bara lika tokig som vanligt
:) Kram på dig ....Snygg text på väggen.....Ha en trevlig Helg/Majsan

Anonym sa...

Vad underbara nyheter att det såg bra ut. Glädjer mig verkligen.
Åhh, vad fint det blev med väggtexten då:-)
Kram